ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Πότε και γιατί η υπερβολική καλοσύνη μπορεί να αποτελέσει μειονέκτημα

07 Δεκεμβρίου 2024, 08:00

images

Το να είστε ευγενικός με τους άλλους είναι μία από τις μεγαλύτερες αρετές και αποτελεί σημαντικό δείγμα παιδείας. Ωστόσο, όταν έχει κάποιος ηγετικό ρόλο, είναι σημαντικό να λάβει υπόψη του το εξής: Το να δείχνει υπερβολική καλοσύνη μπορεί να έχει σοβαρά μειονεκτήματα και να επιδρά στην αποδοτικότητα των υφισταμένων του.

Αυτό συμβαίνει, όχι επειδή η ευγένεια από μόνη της είναι κάτι αρνητικό, αλλά επειδή, χωρίς όρια, η καλοσύνη μπορεί εύκολα να γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από τους άλλους, αναφέρει το Psychology Today. 

Φανταστείτε αυτό: Είστε επικεφαλής μίας ομάδας και ο φόρτος εργασίας είναι ιδιαίτερα αυξημένος. Ορισμένες εργασίες πρέπει να ανατεθούν σε συναδέλφους σας. Ωστόσο, διστάζετε να το κάνετε. Επιπλέον, είστε καλός άνθρωπος. 

«Καλός», σύμφωνα με αυτήν την ανάλυση, σημαίνει:

•Δεν θα επιβαρύνετε ποτέ την ομάδα σας.

•Δεν θα γίνεις ποτέ κακό αφεντικό.

•Δεν θα είστε ποτέ ο ηγέτης που θα κάνει τους ανθρώπους σας να νιώθουν αγανάκτηση.

Έτσι, αποφασίζετε να αναλάβετε μόνος σας το φόρτο εργασίας. Η πράξη αυτή, όμως, μόνο σωστή δεν είναι· ούτε για εσάς, αλλά ούτε και για τους συναδέλφους σας.

Η ανάθεση μπορεί να γίνει μια πράξη καλοσύνης. Όταν εμπιστεύεστε κάποιον με μια σημαντική εργασία, λέτε: «Πιστεύω στην ικανότητά σας να το χειριστείτε αυτό». Αυτό δημιουργεί χώρο για ανάπτυξη δεξιοτήτων, εμπιστοσύνης και καινοτομίας από την πλευρά της ομάδας σας.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές για το πώς να αναθέτετε εργασίες σε άλλους, χωρίς να χάνετε την καλοσύνη σας:

•Διαμορφώστε ξανά τη νοοτροπία σας: Καλοσύνη σημαίνει να δίνετε στους άλλους την ευκαιρία να γίνονται καλύτεροι με την πάροδο του χρόνου. Αναθέστε τους εργασίες που μπορούν να χειριστούν ή που τους ταιριάζουν, με βάση τις ικανότητές τους.

1. Ξεκινήστε από τα μικρά: Αναθέστε μια εργασία στην οποία έχετε προσκολληθεί και δείτε πώς θα πάει.

2. Εξηγήστε: Εξηγήστε το «γιατί» πίσω από την εργασία.

3. Ρωτήστε: Παρακολουθήστε την κατάσταση και ρωτήστε τους ανθρώπους σας εάν νιώθουν παραγωγικοί κάνοντας τις εργασίες που ανέλαβαν.

4. Παρακολουθήστε: Ελέγξτε εάν η ανάθεση εργασιών βοηθά τους ανθρώπους σας να αναπτύξουν ικανότητες και δεξιότητες που τους καθιστούν πιο πολύτιμους και ικανούς.

Θυμηθείτε ότι δεν χρειάζεται να είμαστε ο καλύτερος φίλος όλων – και δεν μπορούμε, άλλωστε. Όταν ηγούμαστε, πρέπει να επικεντρωνόμαστε στην οργάνωση και διαχείριση των ανθρώπων με αποτελεσματικούς τρόπους για να επιτευχθούν οι εκάστοτε στόχοι. Πρέπει να τους εμπνέουμε και μερικές φορές να τους πιέζουμε να γίνουν καλύτεροι, προς όφελός μας και προς όφελός τους.


Σχετικά Άρθρα