Η συνεχής παρακολούθηση βίντεο στο διαδίκτυο αυξάνει την πλήξη
02 September 2024, 10:00
Νέα μελέτη δείχνει ότι η αναζήτηση βίντεο στο διαδίκτυο, κάνει τους ανθρώπους να βαριούνται περισσότερο, και όχι λιγότερο όπως θα πίστευε κανείς, σύμφωνα με τα αποτελέσματα 7 πειραμάτων στα οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 1.200 Αμερικανοί και Καναδοί. Μία τέτοια «ψηφιακή εναλλαγή», είναι λιγότερο εποικοδομητική από το να βλέπεις ένα βίντεο και να το παρακολουθείς μέχρι το τέλος, δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια Katy Tam, μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο.
«Εάν οι άνθρωποι θέλουν μια πιο ευχάριστη εμπειρία όταν παρακολουθούν βίντεο, μπορούν να προσπαθήσουν να παραμείνουν συγκεντρωμένοι στο περιεχόμενο και να ελαχιστοποιήσουν την ψηφιακή εναλλαγή», είπε η Tam.
Η παρακολούθηση σύντομων βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, γίνεται όλο και πιο διαδεδομένη, ιδιαίτερα όσο οι άνθρωποι περνούν περισσότερο χρόνο στα κινητά τους, όπως είπαν οι ερευνητές.
Όπως μεταδίδει το U.S. News, οι συμμετέχοντες στη μελέτη προέβλεψαν ότι θα βαριούνταν λιγότερο αν περάσουν στο επόμενο βίντεο αντί να τα παρακολουθήσουν ένα ολόκληρο βίντεο.
Αλλά οι συμμετέχοντες στους οποίους επιτράπηκε να αλλάζουν ελεύθερα μεταξύ 7 διαφορετικών βίντεο μέσα σε 10 λεπτά, ανέφεραν ότι βαριούνται περισσότερο από ό,τι όταν παρακολούθησαν ένα μόνο 10λεπτο βίντεο YouTube μέχρι το τέλος.
Οι συμμετέχοντες αισθάνθηκαν ότι η διαρκέστερη εμπειρία προβολής ήταν πιο ικανοποιητική, συναρπαστική και ουσιαστική από ένα γρήγορο πέρασμα διαφόρων βίντεο, έδειξαν τα αποτελέσματα.
Η νέα εργασία δημοσιεύτηκε στο Journal of Experimental Psychology: General.
"Η ψηφιακή εναλλαγή μπορεί να κάνει το περιεχόμενο των διαδικτυακών βίντεο να φαίνεται ανούσιο, επειδή οι άνθρωποι δεν έχουν χρόνο να ασχοληθούν ή να κατανοήσουν το περιεχόμενο", δήλωσε η Tam.
Αυτά τα ευρήματα προσθέτουν στοιχεία σε ήδη αυξανόμενες ενδείξεις ότι η χρήση smartphone, στην πραγματικότητα αυξάνει την πλήξη και υπονομεύει την απόλαυση σε κοινωνικές καταστάσεις, κατέληξαν οι ερευνητές.
Tags: Διαδίκτυο, Κακή Ψυχολογία