ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Η δυνατότητα μάθησης περνάει και από το ...στομάχι

29 Ιανουαρίου 2020, 09:05

images

Όταν ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν οξυγονώνεται επαρκώς και δεν "εφοδιάζεται" με θρεπτικά συστατικά, τότε οι νοητικές λειτουργίες εκπίπτουν. Είναι φυσικό και επόμενο λοιπόν ότι η σωστή διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στη δυνατότητα να μαθαίνουμε και να θυμόμαστε.

Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Economics of Education από την Δρ Elisabetta Aurino, δείχνει ότι όσα παιδιά μεγαλώνουν σε οικογένειες με οικονομική δυνατότητα να τους προσφέρει ποικιλία και καλή ποιότητα τροφών, έχουν καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο ανεξαρτήτως της μελέτης που κάνουν στο σπίτι. Συγκεκριμένα, στην εργασία διερευνήθηκαν οι ανισότητες στα μαθησιακά επιτεύγματα σε βάθος χρόνου 12 ετών. Ταυτόχρονα μελετήθηκε η δυνατότητα σταθερής προσφοράς ποιοτικής τροφής στα παιδιά στις ηλικίες 5, 8 και 12 ετών. 

Αυτό που φάνηκε ξεκάθαρα είναι ότι στα 12 έτη όποια παιδιά είχαν αντιμετωπίσει οικονομικά προβλήματα στο παρελθόν με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν στο σπίτι πολλά φρέσκα φρούτα, καλό ψάρι, ποιοτικό άπαχο κρέας, αυτά ήταν που είχαν χαμηλότερες επιδόσεις στο σχολείο. Στον αντίποδα, συμμαθητές τους με πρόσβαση σε καλή διατροφή στα 5 και 8 χρόνια τους, ακόμα κι αν δεν διάβαζαν αρκετά, είχαν καλύτερες επιδόσεις στα 12.

Οι ειδικοί διαπίστωσαν εξετάζοντας πιο βαθιά το θέμα και κάνοντας συνεντεύξεις στα παιδιά, ότι όλη τη διαφορά στις μαθητικές επιδόσεις την έκανε η μνήμη και η δυνατότητα να θυμούνται τα μαθήματα που διάβασαν. 

Τα παιδιά δηλαδή με καλύτερη διατροφή σε όλη την παιδική ηλικία, είχαν περισσότερες δυνατότητες μάθησης. Και τα μαθήματα στα οποία τα παιδιά με φτωχή διατροφή είχαν πιο συχνά δυσκολίες, ήταν τα μαθηματικά και οι ξένες γλώσσες.

Σχετικά Άρθρα