Εντοπίστηκαν ποιοι προωθούν το αντιεμβολιαστικό κίνημα
22 Νοεμβρίου 2019, 07:10
Μια πρόσφατη μελέτη αποκάλυψε ότι το μεγαλύτερο μέρος των διαφημίσεων κατά του εμβολιασμού που δημοσιεύονται στο Facebook, προέρχεται από δύο οργανώσεις, οι οποίες είναι γνωστές για την αντιεμβολιαστική τους δράση.
Πρόκειται για τη World Mercury Project, με πρόεδρο τον Robert F Kennedy Jr και το Stop Mandatory Vaccination, με επικεφαλής τον ακτιβιστή Larry Cook. Οι δύο αυτές οργανώσεις αντιπροσώπευαν το 54% των διαφημίσεων στο Facebook, μεταξύ 13 Δεκεμβρίου 2018 και 22 Φεβρουαρίου 2019.
Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στην ιατρική έκδοση Vaccine, είναι η πρώτη που καταμετρά και αναγνωρίζει τα μέσα από τα οποία γίνεται ο αντιεμβολιαστικός "αγώνας" στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με προβολές και καταχωρίσεις στο διαφημιστικό αρχείο του Facebook,
Συνολικά, 309 διαφημίσεις αναλύθηκαν από τους ερευνητές του Πανεπιστημίου George Washington, του Πανεπιστημίου Johns Hopkins και του Πανεπιστημίου του Maryland. Τα ευρήματα της έρευνας αποκάλυψαν ότι 163 διαφημίσεις αναφέρονταν στα εμβόλια, ενώ οι 145 είχαν καθαρά αντιεμβολιαστικό περιεχόμενο. Κατά τη διάρκεια της περιόδου μελέτης, διαπιστώθηκε ότι υπήρχε μεγάλος αριθμός καταχωρίσεων και αναφορών υπέρ του εμβολιασμού που προέρχονταν από 83 μοναδικές πηγές, ενώ περισσότερο από τις μισές καταχωρίσεις, με αντιεμβολιαστικό μήνυμα, προέρχονταν από δύο μόνο πηγές. Όπως αναφέρεται στη μελέτη: «ο διάμεσος αριθμός διαφημίσεων ανά αγοραστή ήταν σημαντικά υψηλότερος για τις αντιεμβολιαστικές διαφημίσεις».
Και όπως διαπιστώθηκε οι υπέρ του εμβολιασμού διαφημίσεις τείνουν να είναι πιο ποικίλες στα θέματα ή στους στόχους τους, ενώ το 49% προωθεί τον εμβολιασμό, το 15% προωθεί τη φιλανθρωπία που συνδέεται με τη διάθεση εμβολίων και το 14% αναφέρεται στην πολιτική σχετικά με τα εμβόλια.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι αντιεμβολιαστικού περιεχομένου διαφημίσεις τείνουν να είναι πιο ομοιόμορφες, ενώ το 55% επικεντρώνεται στις υποτιθέμενες "βλάβες" που μπορεί να προκαλέσουν τα εμβόλια. Αυτές οι διαφημίσεις έφτασαν γενικά σε περισσότερους χρήστες -μεταξύ 5.000 και 50.000 ατόμων- με υψηλότερους προϋπολογισμούς -έως και 499 δολάρια ανά διαφήμιση- και συχνά συνδέονται με εναλλακτικές θεραπείες, «φυσικά» γιατροσόφια, βιβλία ή σεμινάρια.
Η μελέτη εντόπισε επίσης ακόμη στοιχεία που δείχνουν ότι το περιεχόμενο των υπέρ του εμβολιασμού διαφημίσεων, σε κάποιες περιπτώσεις, «τιμωρήθηκε» ως αποτέλεσμα των νέων κανόνων διαφάνειας και των αλγορίθμων του Facebook.
«Μία μικρή ομάδα αγοραστών διαφημίσεων αντιεμβολιαστικού περιεχομένου, έχει αξιοποιήσει τις διαφημίσεις του Facebook για να προσεγγίσει το στοχευόμενο κοινό», αναφέρουν οι ερευνητές. Και συνεχίζουν σχολιάζοντας: «Θεωρώντας ότι όλο το περιεχόμενο που σχετίζεται με εμβόλια είναι θέμα "εθνικής σημασίας", το Facebook έχει πολιτικοποιήσει περαιτέρω τις αναφορές στα εμβόλια. Η εφαρμογή μιας γενικής πολιτικής για τη διαφήμιση περιορίζει επίσης τις καταχωρίσεις που μπορούν να εκτελούνται με επιτυχία στο Facebook. Η βελτίωση της διαφάνειας και ο περιορισμός της παραπληροφόρησης δεν πρέπει να αποτελούν ξεχωριστούς στόχους.
Οι προσπάθειες επικοινωνίας για θέματα δημόσιας υγείας θα πρέπει να εξετάσουν τις πιθανές επιπτώσεις στη συμπεριφορά και τη στάση των χρηστών του Facebook απέναντι στα εμβόλια».
Tags: Εμβόλια