Τα οικονομικά προβλήματα μειώνουν την επικοινωνία μεταξύ των συντρόφων
16 Αυγούστου 2024, 07:00
Ομάδα ειδικών από το Πανεπιστήμιο Cornell διαπίστωσε ότι, όσο πιο αγχωμένοι ήταν οι άνθρωποι για τα οικονομικά τους, τόσο λιγότερο πιθανό ήταν να συζητήσουν αυτές τις ανησυχίες με τους ερωτικούς τους συντρόφους. Το οικονομικό άγχος επηρεάζει το 70% των Αμερικανών, όπως ανέφεραν οι ερευνητές, και περιλαμβάνει δυσκολία να ανταποκριθούν στις οικονομικές υποχρεώσεις και ανησυχία για τη διαχείριση των χρημάτων. Ακόμη και εκείνοι που είναι ευκατάστατοι, μπορούν να αντιμετωπίσουν το οικονομικό άγχος και έτσι να καθίσταται δύσκολο να έχουν εποικοδομητικές συζητήσεις για τα χρήματα με τους συντρόφους τους.
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι μια κοινή στρατηγική είναι να αποφευχθεί εντελώς το ευαίσθητο θέμα, σημείωσαν οι ερευνητές. Αυτό που ανακάλυψαν ήταν ότι αυτή η αποφυγή της συζήτησης επί του θέματος, πηγάζει από την πεποίθηση ότι οι οικονομικές συγκρούσεις με ένα σύντροφο είναι διαρκείς και μη επιλύσιμες.
Στη μελέτη, οι επιστήμονες εξέτασαν δεδομένα ερευνών από χιλιάδες ανθρώπους που, είτε ολοκλήρωσαν την Εθνική Έρευνα Οικονομικής Ευημερίας του Γραφείου Οικονομικής Προστασίας των Καταναλωτών, είτε μια έρευνα που διεξήχθη από το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Γάμου. Και τα 2 σύνολα δεδομένων επιβεβαίωσαν ότι τα υψηλότερα επίπεδα οικονομικής πίεσης συνδέονταν με λιγότερη επικοινωνία σχετικά με τα οικονομικά με το έτερον ήμισυ. Επιπλέον, μια πιλοτική μελέτη αποκάλυψε ότι οι άνθρωποι αναμένουν μεγαλύτερη σύγκρουση όταν συζητούν οικονομικούς στρεσογόνους παράγοντες παρά όταν μιλούν για άλλους κοινούς στρεσογόνους παράγοντες, όπως τα εργασιακά θέματα.
Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι η αλλαγή των αντιλήψεων για τις οικονομικές συγκρούσεις, θα μπορούσε να βελτιώσει την επικοινωνία μεταξύ των συντρόφων.
«Όταν οι άνθρωποι βλέπουν τις οικονομικές συγκρούσεις ως ένα ζήτημα που μπορούν να λύσουν από κοινού, παρά ως μια διαρκή διαφωνία, είναι πιο πρόθυμα να ξεκινήσουν συζητήσεις για χρήματα με το σύντροφό τους», εξήγησε η συν-συγγραφέας της μελέτης Suzanne Shu, καθηγήτρια μάρκετινγκ στο Cornell. «Αυτό το εύρημα υπογραμμίζει τη σημασία της αναθεώρησης του τρόπου με τον οποίο τα ζευγάρια προσεγγίζουν τις οικονομικές συζητήσεις για να προωθήσουν πιο υγιή πρότυπα επικοινωνίας».
Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στο Journal of Consumer Psychology.