Περιβαλλοντικές και ηθικές πρακτικές των εταιρειών παραγωγής προϊόντων ομορφιάς
26 Νοεμβρίου 2024, 16:00
Σύμφωνα με την πλατφόρμα αξιολόγησης βιωσιμότητας Good on You, το 80% των εταιρειών παραγωγής καλλυντικών δεν αποκαλύπτουν την πρόοδό τους στη μείωση των εκπομπών αερίων κι επιβλαβών ουσιών. Σχεδόν το 80% δεν έχει καμία πιστοποίηση που να αποδεικνύει ότι δεν κάνει πειράματα σε ζώα, και ενώ το 15% προσφέρει επαναχρησιμοποιούμενα (refillable) προϊόντα, μόνο το 2% παρακολουθεί επαναλαμβανόμενες αγορές, εγείροντας αμφιβολίες για το πόσο αποτελεσματική είναι η πρωτοβουλία στην επίτευξη βιώσιμης προόδου.
Ενώ αυτή η ζοφερή προσέγγιση της βιωσιμότητας -που χαρακτηρίζεται από ελάχιστη διαφάνεια και αμφιλεγόμενα κίνητρα- μπορεί να λειτούργησε στο παρελθόν, οι καταναλωτές και οι νομοθέτες δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στις περιβαλλοντικές και ηθικές πρακτικές. Από τους 3.000 παγκόσμιους καταναλωτές προϊόντων ομορφιάς που ερωτήθηκαν για το Δείκτη Επιχειρηματικής Ομορφιάς της Vogue νωρίτερα φέτος, το 60% λέει ότι οι πολιτικές μιας εταιρίας σχετικά με το περιβάλλον είναι σημαντικές όταν αγοράζουν προϊόντα ομορφιάς και περιποίησης δέρματος, ενώ το 65% συμφωνεί ότι οι άλλες περιβαλλοντικές πολιτικές μιας εταιρίας (συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των απορριμμάτων) είναι σημαντικοί παράγοντες για την επιλογή ενός προϊόντος.
Μάλιστα, όσον αφορά τα πεπτίδια, το Vogue Business Beauty Trend Tracker αποσαφηνίζει τι θέλουν οι καταναλωτές. Η ανάλυση των πιο γρήγορα αναπτυσσόμενων συστατικών περιποίησης της επιδερμίδας οδήγησε στο συμπέρασμα ότι οι αναζητήσεις για πεπτίδια χαλκού σε διάφορες κρέμες αντικατοπτρίζουν το ενδιαφέρον για προηγμένες και καινοτόμες λύσεις περιποίησης δέρματος, φυσικές, αλλά και αποτελεσματικές.
Δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι επωνυμίες που έχουν καλλιεργήσει την αξιοπιστία των φυσικών συστατικών, καθώς και τα cruelty–free προϊόντα που προσφέρουν διαφάνεια στους αγοραστές, είναι μεταξύ αυτών που αυξάνονται σε πωλήσεις.
Tags: καλλυντικά, Περιβάλλον, φυσικά καλλυντικά