Οι γυναίκες σταμάτησαν να βάφονται λόγω πανδημίας
07 Δεκεμβρίου 2020, 16:00
Η παγκόσμια Οικονομία έχει δεχτεί μέγιστο πλήγμα από την πανδημία και η βιομηχανία των καλλυντικών δεν εξαιρείται. Τι να το κάνει άλλωστε μια γυναίκα το κραγιόν και το ρουζ πίσω από την μάσκα και μέσα στο σπίτι;
Οι περισσότερες γυναίκες (και άνδρες) εργάζονται πλέον από το σπίτι και όταν βγαίνουν για άσκηση ή για να πάνε στο σούπερ- μάρκετ πρέπει να φορούν συνεχώς μάσκα για λόγους ασφαλείας. Ως εκ τούτου, ακόμα και οι γυναίκες που δεν έβγαιναν από το σπίτι αν δεν φόραγαν κραγιόν ή ρουζ, τώρα δεν έχουν λόγο να βάλουν τίποτα παραπάνω από μια κρέμα ημέρας.
Η αλυσίδα καταστημάτων καλλυντικών Ulta Beauty ανακοίνωσε προ ημερών ότι οι πωλήσεις προϊόντων μακιγιάζ, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το ήμισυ των εσόδων της, εξακολουθούν να είναι κάτω από τα επίπεδα προ πανδημίας. Οι πωλήσεις προϊόντων μακιγιάζ της εταιρείας μειώθηκαν στο 43% των πωλήσεών της κατά το δεύτερο τρίμηνο. Παρά την πτώση όμως στις πωλήσεις προϊόντων μακιγιάζ, η εταιρεία σημείωσε καλύτερα από το αναμενόμενο κέρδη καθώς οι καταναλωτές αν και επισκέφτηκαν λιγότερες φορές το κατάστημα, ξόδεψαν περισσότερα κατά την επίσκεψή τους.
Σύμφωνα με την Mintel, οι λιανικές πωλήσεις καλλυντικών στις ΗΠΑ αναμένεται να μειωθούν κατά 10,6% το 2020. Οι μειωμένες ως ανύπαρκτες κοινωνικές εκδηλώσεις, η τηλεργασία και οι αυξημένες υποχρεώσεις των γυναικών με παιδιά στο σπίτι περιορίζουν ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον για προϊόντα μακιγιάζ.
Εξάλλου, στα ίδια χάλια είναι και οι πωλήσεις στα καταστήματα duty-free των αεροδρομίων δεδομένου ότι η ταξιδιωτική κίνηση είναι πολύ περιορισμένη και το τελευταίο που θέλει κάποιος είναι να αγοράσει καλλυντικά που δεν χρειάζεται. Μάλιστα, οι χαμηλές πωλήσεις στα προϊόντα μακιγιάζ χτύπησαν και την εταιρεία περιποίησης και ομορφιάς Estee Lauder, η οποία ανακοίνωσε μείωση 61% στα καλλυντικά της.
Μοναδική ελπίδα οι online πωλήσεις που έχουν αυξηθεί από άτομα που θέλουν λόγω των επικείμενων εορτών να κάνουν ένα δώρο στους άλλους ή στον ...εαυτό τους. Αλλά ακόμα και με αυτές τις πωλήσεις, ο κλάδος των καλλυντικών αναμένεται να κάνει επανεκκίνηση με το τέλος της πανδημίας, αν και υπάρχουν φόβοι πως αρκετές από τις αλλαγές που επέβαλλε ο κορωνοϊός, θα αποκατασταθούν αφού τελειώσει η πανδημία.
«Η πανδημία επέτρεψε στις γυναίκες να φοράνε λιγότερο μακιγιάζ» σχολίασε η αναλύτρια της επενδυτικής τράπεζας Jefferies, Στέφανι Γουίσινκ. Και αυτή είναι προσωρινά η μόνη αλήθεια.