ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Η τεχνολογία βοηθάει να παραμείνουμε αφοσιωμένοι στην άσκηση

07 September 2024, 08:00

images

Τα βιντεοπαιχνίδια εικονικής πραγματικότητας (VR) που συνδυάζουν την ψυχαγωγία με την άσκηση, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να παραμείνει κανείς σε φόρμα. Ωστόσο, υπάρχει ο φόβος ότι οι περισσότεροι χρήστες θα εγκαταλείψουν το παιχνίδι μόλις αισθανθούν ότι πιέζονται ή κουράζονται από την άσκηση. Οι επιστήμονες υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο του Μπαθ, πιστεύουν ότι βρήκαν μια λύση: Να δημιουργήσουν «exergames» που χρησιμοποιούν αισθητήρες για τη συνεχή μέτρηση της συναισθηματικής κατάστασης ενός ατόμου ενώ ασκείται και, στη συνέχεια, να τροποποιήσουν το παιχνίδι - για παράδειγμα-, καθιστώντας το ευκολότερο ή δυσκολότερο για να διατηρήσουν το χρήστη αφοσιωμένο.

O Δρ Dominic Potts, επικεφαλής συγγραφέας μιας νέας μελέτης για την αξιοποίηση τεχνολογίας αισθητήρων που στοχεύει στο να διατηρήσει τη διάθεση των χρηστών για άσκηση, είπε: "Όταν πρόκειται για σωματική άσκηση σε όλες τις μορφές, τα κίνητρα και η συνέπεια αποτελούν τεράστια προβλήματα. Με το exergaming, μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε, μεγιστοποιώντας την απόλαυση και την απόδοση ενός ατόμου, προσαρμόζοντας το επίπεδο πρόκλησης , ώστε να ανταποκρίνεται στις ικανότητες και τη διάθεση ενός χρήστη.

«Παιχνίδια άσκησης [exergames] που είναι εντελώς προσαρμοστικά, θα «αντιλαμβάνονται» τα συναισθήματα ενός ατόμου και θα του δώσουν περισσότερες «ανταμοιβές» όταν ασκείται και περισσότερα εμπόδια όταν είναι έτοιμο για μια νέα πρόκληση».

Η ομάδα του Μπαθ έχει κάνει μια σημαντική ανακάλυψη, χρησιμοποιώντας μια νέα σειρά αισθητήρων - που θα μπορούσαν να ενσωματωθούν σε ακουστικά VR και φορητές συσκευές όπως smartwatches - για να παρακολουθούν τις φυσικές αλλαγές που βιώνει ένας ασκούμενος καθώς προπονούνται.

Βάσει αυτής της έρευνας, έχουν διαμορφωθεί κατευθυντήριες γραμμές για τους δημιουργούς exergames, με στόχο την ενίσχυση της συναισθηματικής δέσμευσης των χρηστών. Μεταξύ αυτών των συστάσεων είναι οι ακόλουθες:

Οι αισθητήρες ανίχνευσης της κόρης θα πρέπει να σχεδιάζονται για να διορθώνουν τις αλλαγές φωτεινότητας στο εικονικό περιβάλλον.

Τα προϋπάρχοντα επίπεδα ιδρώτα ενός χρήστη, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για την πρόβλεψη του στρες και της διέγερσης του νευρικού συστήματος.

Τα δεδομένα των αισθητήρων θα πρέπει να προσαρμόζονται πριν και κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού άσκησης για τη μέτρηση των διαπροσωπικών διαφορών και τη δυνατότητα προσαρμογής του παιχνιδιού σε κάθε χρήστη.

Θα πρέπει να χρησιμοποιούνται πολλαπλοί φυσιολογικοί αισθητήρες για τη βελτίωση των προβλέψεων της συναισθηματικής κατάστασης ενός χρήστη.

Τα ευρήματα της ομάδας δημοσιεύτηκαν στο CHI Conference on Human Factors in Computing Systems -το κορυφαίο διεθνές συνέδριο Human-Computer Interaction (HCI), όπου η εργασία έλαβε τιμητική διάκριση.

Οι ερευνητές ελπίζουν ότι τα ευρήματά τους θα υιοθετηθούν από τους σχεδιαστές παιχνιδιών για να δημιουργήσουν προγράμματα που μπορούν να κρατήσουν ζωντανό το ενδιαφέρον ενός χρήστη για άσκηση.

Σχετικά Άρθρα