ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Ημερίδα για πρόληψη της παραβατικότητας στα σχολεία 

16 Δεκεμβρίου 2022, 12:48

images

Η πρόληψη της παραβατικότητας στα σχολεία ήταν ανάμεσα στα θέματα που συζητήθηκαν χθες Πέμπτη, σε διά ζώσης ημερίδα ενημέρωσης/ενδυνάμωσης των σχολικών συνεργατών/συνεργάτιδων της Ομάδας Άμεσης Παρέμβασης (ΟΑΠ), στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας.

Όπως αναφέρεται, στην ημερίδα συμμετείχαν η Γενική Συντονίστρια ΟΑΠ, Δρ Ειρήνη Ροδοσθένους, πρώτη λειτουργός εκπαίδευσης, δέκα λειτουργοί ΟΑΠ και ενενήντα περίπου σχολικοί/ές συνεργάτες/ιδες δημοτικής και μέσης εκπαίδευσης από όλες τις επαρχίες.

Σημειώνεται ότι η ημερίδα άρχισε με τον χαιρετισμό και την παρέμβαση της Δρος Ειρήνης Ροδοσθένους, η οποία αναφέρθηκε στη δράση της Ομάδας Άμεσης Παρέμβασης και στον ρόλο και τα καθήκοντα, καθώς και στις δεσμεύσεις των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών στο σχέδιο δράσης αγωγής υγείας και πρόληψης της παραβατικότητας της σχολικής μονάδας, ως αντίσταση στη σχολική βία και παραβατικότητα.

Προστίθεται ότι, μεταξύ άλλων, υπογραμμίστηκε ότι η συμβολή του σχολικού/ής συνεργάτη/ιδας αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο των σχολικών μονάδων για τη στήριξη, ενδυνάμωση, καθοδήγηση και ενίσχυση μαθητών/ριών με συμπεριφορικές και κοινωνικοσυναισθηματικές δυσκολίες.

Αναφέρθηκε, επίσης, ότι μέσα από τον ρόλο του/της, ο/η σχολικός/ή συνεργάτης/ιδα καλείται να λειτουργήσει ως υγιές πρότυπο που με τη συμπεριφορά του/της, τη θετική σχέση και τη συνεργασία που αναπτύσσει με τον/τη μαθητή/μαθήτρια που στηρίζει, αλλά και με τη σχολική μονάδα, συμβάλλει στη βελτίωση και εξομάλυνση των αρνητικών στάσεων και ανεπιθύμητων συμπεριφορών του/της.

Προστίθεται ότι ακολούθησαν οι παρεμβάσεις των λειτουργών ΟΑΠ, Στέλλας Χριστοφόρου, Δρος Ανδρονίκης Αντωνίου και Δρος Γιώτας Λαμπριανού,  μέσω των οποίων παρουσιάστηκαν θέματα που άπτονται του ρόλου, των αρμοδιοτήτων και της συμβολής των σχολικών συνεργατών/συνεργάτιδων στην εφαρμογή εναλλακτικού προγράμματος φοίτησης εντός σχολικού πλαισίου. Παρουσιάστηκαν, επίσης, θέματα που αφορούσαν στην αναγνώριση και διαχείριση της αποκλίνουσας συμπεριφοράς μαθητών/ριών, καθώς και παραδείγματα  πρακτικών αξιοποίησης δεξιοτήτων συμβουλευτικής στην αποτελεσματική στήριξη μαθητών/ριών που εντάσσονται στο εναλλακτικό πρόγραμμα της ΟΑΠ.

Αναφέρεται επίσης, ότι οι σχολικοί συνεργάτες Αθηνά Γιάγκου και Κωνσταντίνος Ευσταθίου ενημέρωσαν τους/τις συμμετέχοντες/ουσες για θέματα που αφορούν στις υποχρεώσεις των αυτοτελώς εργαζομένων προς το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Τέλος, ο καθηγητής συμβουλευτικής και επαγγελματικής αγωγής, Μαρίνος Βρυωνίδης, που εργάστηκε επί σειρά ετών ως Σχολικός Συνεργάτης της ΟΑΠ, επισήμανε, μέσω της δικής του παρέμβασης, τη σημαντική συμβολή του θεσμού του/της σχολικού/ής συνεργάτη/ιδας στη στήριξη μαθητών/ριών και τη βελτίωση της σχολικής μονάδας. Στο σημείο αυτό, συμμετέχοντες/ουσες είχαν την ευκαιρία να καταθέσουν τη δική τους προσωπική εμπειρία επί του θέματος.

Σχετικά Άρθρα