ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Είναι τα προγράμματα διδασκαλίας υγιεινής διατροφής τόσο ωφέλιμα όσο πιστεύουμε;

14 Οκτωβρίου 2023, 09:00

images

Τα παιδιά σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, διδάσκονται διατροφικές έννοιες που στοχεύουν στη βελτίωση της υγείας. Ωστόσο, αυτές οι πληροφορίες μπορεί να επιφέρουν τα αντίθετα, αρνητικά αποτελέσματα, βλάπτοντας τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών και τη συνολική τους ευεξία, αναφέρει η Oona Hanson, η οποία ειδικεύεται στην καθοδήγηση των γονέων, προκειμένου να μεγαλώσουν παιδιά που θα έχουν μια υγιή σχέση με το φαγητό και το σώμα τους.

Τα μαθήματα διατροφής -καθοδηγούμενα σε μεγάλο βαθμό από τα κρατικά εκπαιδευτικά πρότυπα- μπορεί να είναι επιζήμια επειδή μεταφέρουν ακούσια τα ίδια μηνύματα που οδηγούν σε μια διατροφική διαταραχή: αφαιρέστε ορισμένα τρόφιμα από τη διατροφή σας, περιορίστε τις θερμίδες και αποφύγετε πάση θυσία την αύξηση βάρους.

Υπάρχουν τρόποι για την αντιμετώπιση των διατροφικών προτύπων και τη διδασκαλία των διατροφικών εννοιών χωρίς να διακινδυνεύσετε να υπάρξουν επιβλαβείς συνέπειες. Κατά τη διδασκαλία, το κλειδί είναι να «προσπαθούμε να τα διδάσκουμε με έναν όσο το δυνατόν πιο ουδέτερο τρόπο χωρίς να επισημαίνουμε συγκεκριμένες τροφές ως καλές ή κακές», δήλωσε ο Christopher Pepper, εκπαιδευτικός υγείας στο Σαν Φρανσίσκο.

Το πρόγραμμα σπουδών διατροφής έχει αντίκτυπο στους μαθητές, αλλά η οικογένεια εξακολουθεί να διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο στη διαμόρφωση των διατροφικών προτύπων από τα παιδιά. «Τα μαθήματα στην τάξη είναι ένα μέρος όπου οι νέοι λαμβάνουν πληροφορίες, αλλά οι γονείς θα έχουν πολύ μεγαλύτερη επιρροή στην κατανόηση των τροφίμων και της διατροφής από το παιδί τους», προσέθεσε ο Pepper.

Το να κάνετε συζητήσεις με τα παιδιά σας σχετικά με το τι μαθαίνουν στο σχολείο, μπορεί να είναι η τέλεια ευκαιρία να εξερευνήσετε τη σχέση τους με το φαγητό και ποιες ερωτήσεις μπορεί να έχουν. Γονείς και κηδεμόνες με ανησυχίες σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών διατροφής, μπορούν να προσεγγίσουν τον δάσκαλο, ώστε να αντιληφθούν τον τρόπο διδασκαλίας και των αντίκτυπό της στα παιδιά. «Το να βλέπετε τον εαυτό σας ως συνεργάτη με τον δάσκαλο του παιδιού σας» είναι ο καλύτερος τρόπος για να επικοινωνήσετε και να χαράξετε μια κοινή, θετική πορεία, συμβούλεψε ο Pepper.

Ειδικά για παιδιά με διατροφικές διαταραχές ή άλλες ειδικές διατροφικές ανάγκες, είναι λογικό να συνομιλούν με τους δασκάλους τους ακόμη και πριν από το πρώτο μάθημα που σχετίζεται με τη διατροφή. Το να είστε προνοητικοί και να συνεργαστείτε με το σχολείο όχι μόνο θα βοηθήσει το παιδί σας αλλά μπορεί επίσης να ευαισθητοποιήσει τον εκπαιδευτικό, είπε η Zoë Bisbing, μια θεραπεύτρια διατροφικών διαταραχών στη Νέα Υόρκη.

Καθώς οι εκπαιδευτικοί μαθαίνουν για τις πολυπλοκότητες και τις πιθανές παγίδες σε ορισμένα από αυτά τα μαθήματα, είναι πιο πιθανό να προσαρμόσουν τη διδασκαλία τους, ώστε αυτή να εκλαμβάνετε θετικά από όλα τα παιδιά και να προάγει την υγιεινή διατροφή.

Σχετικά Άρθρα