Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και φίλτρα για τις φωτογραφίες: Μία επίπλαστη ομορφιά
28 Ιουνίου 2023, 10:00
Τα ψηφιακά φίλτρα και η επαυξημένη πραγματικότητα (AR) έχουν γίνει ένα εγγενές μέρος του τρόπου με τον οποίο οι άνθρωποι παρουσιάζουν τον εαυτό τους στο διαδίκτυο. Το Πανεπιστήμιο City του Λονδίνου το 2021 ανέφερε ότι το 90% των νεαρών γυναικών που ερωτήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο χρησιμοποιεί μερικές φορές φίλτρο όταν δημοσιεύει selfie. Από αυτές, περισσότερες από το 50% είπαν ότι χρησιμοποιούν φίλτρο τις μισές φορές ή περισσότερες. Σύμφωνα όμως με έρευνα του Dove Self-Esteem Project, το 80% των κοριτσιών που ρωτήθηκαν σχετικώς στις ΗΠΑ, παραδέχτηκαν ότι προσθέτουν φίλτρα στο υλικό που δημοσιεύουν στο διαδίκτυο από την ηλικία των 13 ετών.
Ωστόσο, δεν είναι όλα αρνητικά για όσους έχουν μεγαλώσει με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με τη Hannah Mauser, αναλύτρια ομορφιάς στην εταιρεία πρόβλεψης καταναλωτικών τάσεων WGSN. Επισημαίνει ότι υπήρξαν θετικές κινήσεις σε πλατφόρμες όπως το TikTok, από το #AcnePositivity έως το #BodyHairPositivity, που ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να αποδέχονται το σώμα τους όπως είναι.
«Η Gen Z έπαιξε σημαντικό ρόλο στον αποστιγματισμό αυτών των αφηγημάτων σχετικά με την ομορφιά, καθώς λένε με σιγουριά «όχι» στην «κανονικότητα» και αμφισβητούν θέματα που προηγουμένως θεωρούνταν ταμπού», επισήμανε.
Η Florencia Solari, τεχνολόγος AR και δημιουργός φίλτρων, βλέπει το ζήτημα από μία άλλη οπτική, αναφέροντας ότι «χάρη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορέσαμε να αποκτήσουμε πρόσβαση σε μια συλλογή πολλαπλών διαφορετικών αναπαραστάσεων για το πώς μοιάζει η ομορφιά».
«Τα φίλτρα του Instagram μπορούν να μας βοηθήσουν να παίξουμε και να πειραματιστούμε με διαφορετικές εμφανίσεις. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερα να εκθέτουμε το πρόσωπό μας σε όλο τον κόσμο ανά πάσα στιγμή και αυτό δεν σημαίνει πάντα χαμηλή αυτοπεποίθηση, μπορεί να είναι ένα μέσο για πειραματισμούς».
Η Solari πρόσθεσε ότι υπάρχει περιθώριο να δοκιμάσετε μια διαφορετική persona ή ακόμα και να πειραματιστείτε, βλέποντας πώς θα ήταν να έχετε διαφορετικό πρόσωπο, μακιγιάζ ή χρώμα μαλλιών, χάρη στο AR.
Ο Sampo Parkkinen, Διευθύνων Σύμβουλος της Revieve Inc, ενός παρόχου τεχνολογίας ομορφιάς που προσφέρει εξατομικευμένες ψηφιακές εμπειρίες ομορφιάς, λέει ότι οι επωνυμίες μπορούν να αξιοποιήσουν το AR για να επιτρέψουν στους πελάτες να δοκιμάσουν τα καλλυντικά εικονικά, «χωρίς «καλλωπισμό» ή άλλα φίλτρα.
«Αυτή η δυνατότητα «αυθεντικής δοκιμής» μπορεί να μην φαίνεται τόσο λαμπερή ή όμορφη όσο μια τεχνητά «ωραιοποιημένη» εικονική δοκιμή, αλλά τελικά παρέχει στον καταναλωτή μια καλύτερη εμπειρία»,δήλωσε.