Ιστορία 17χρονης από το Χαμόγελο του Παιδιού
28 Αυγούστου 2023, 09:00
Η Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056, καθώς και όλες οι υπηρεσίες του Οργανισμού, βρίσκονται και το καλοκαίρι, 24 ώρες το 24ωρο, στη διάθεση κάθε παιδιού που δεν μπορεί να μιλήσει σε κάποιον άλλο ενήλικα. Οι ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί των 4 Γραμμών Βοήθειας και Υποστήριξης του Οργανισμού, μοιράστηκαν την ιστορία μιας 17χρονης που με αφορμή ένα τηλεοπτικό κοινωνικό μήνυμα του Οργανισμού, επικοινώνησε με τη Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056, για να μοιραστεί τις σκέψεις που την απασχολούσαν.
"Η ανήλικη ήθελε να αναφέρει ότι με την ευκαιρία των καλοκαιρινών διακοπών, και ύστερα από άδεια που έλαβε από τους γονείς της, εργάζεται σε έναν παιδότοπο κάποιες ώρες την εβδομάδα. Η ανήλικη επεσήμανε πως ήταν δική της επιλογή να εργαστεί, προκειμένου να εξασφαλίσει τα δικά της χρήματα αλλά και για να βοηθήσει την οικογένεια της.
Το κορίτσι μας μίλησε για τη νέα της δουλειά και για το πόσο πιέζεται να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις. Συγκεκριμένα, ειπώθηκε πως, κάνει συχνά λάθη, γεγονός που της προκαλεί έντονο άγχος και πίεση, κάτι που οδηγεί στο να μην μπορεί να κοιμηθεί το βράδυ.
Επιπλέον, μάς ανέφερε ότι κάνει γενικότερα λάθη και ξεχνάει εύκολα. Πιο συγκεκριμένα, επεσήμανε πως ενημερώθηκε για τη Γραμμή από ένα σποτάκι στην τηλεόραση και πως στην αρχή δυσκολεύτηκε να θυμηθεί το σωστό αριθμό καθώς αγωνιώντας να επικοινωνήσει μαζί μας, πληκτρολογούσε όλες τις πιθανές επιλογές (π.χ. 1058-1059) μέχρι να βρει τον σωστό αριθμό.
Η ανήλικη εξέφρασε την ανησυχία και το άγχος που έχει να αποδείξει ότι μπορεί να τα καταφέρει στη δουλειά.
Αφού το παιδί αποφορτίστηκε, της εξηγήσαμε πως το άγχος είναι ένα απροσδιόριστο συναίσθημα ανησυχίας που προκαλεί νευρικότητα και βιώνεται σαν ένας φόβος χωρίς διέξοδο, ενώ συνήθως προκαλείται όταν δε γνωρίζουμε πώς να διαχειριστούμε μία κατάσταση ή ένα γεγονός. Το άγχος δεν είναι απαραίτητα κάτι αρνητικό, καθώς μπορεί να είναι κάτι που μας κινητοποιεί.
Στην επικοινωνία μας αυτή, τονίστηκε πως είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίσουμε πως ό, τι σκεφτόμαστε και πως αντιδρούμε σε ένα γεγονός, σχετίζεται άμεσα με το άγχος μας και προτείναμε να δώσει λίγο χρόνο στον εαυτό της να προσαρμοστεί στο νέο εργασιακό περιβάλλον. Αναγνωρίσαμε το θάρρος που είχε να μας καλέσει και να ζητήσει βοήθεια σε μία τόσο δύσκολη στιγμή. Την επιβραβεύσαμε για την πρωτοβουλία που πήρε να εργαστεί και να βοηθήσει οικονομικά τους γονείς της. Εξηγήσαμε πως τη δεδομένη στιγμή είναι απόλυτα φυσιολογικό να την αγχώνει το γεγονός ότι χρειάζεται να ανταπεξέλθει στα νέα δεδομένα τονίζοντας πως έχει επωμιστεί μία πολύ μεγάλη ευθύνη και υποχρέωση που πολλά παιδιά θα δυσκολεύονταν να αναλάβουν στη θέση της».
Εάν είσαι παιδί, γονέας ή κηδεμόνας, η «Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056», είναι δωρεάν και διαθέσιμη, μαζί με τους εξειδικευμένους ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» για να συζητήσετε όλα αυτά που μπορεί να σας απασχολούν.