Μινιατούρες και στα καλλυντικά: Η ψυχολογία που μάρκετινγκ που κρύβεται από πίσω
02 Ιανουαρίου 2025, 10:00
Με περίπου 10 ευρώ, μπορείτε να αγοράσετε μερικά από τα πιο δημοφιλή είδη μακιγιάζ, περιποίησης μαλλιών και επιδερμίδας … σε μινιατούρες. Κορυφαίες μάρκες όπως η Hermes και η Fendi έχουν επίσης κυκλοφορήσει μινιατούρες των τσαντών τους τα τελευταία χρόνια, με άλλες μάρκες, όπως οι Coach, Longchamp, Lululemon και Dagne Dover, να πωλούν τσάντες, γούρια και σακίδια σε μέγεθος τσέπης. Πολλά καταστήματα με καλλυντικά και φαρμακεία παράγουν όλο και περισσότερο «μίνι» εκδόσεις των προιόντων που διαθέτουν στην αγορά... Γιατί αυτή η μόδα;
Οι μινιατούρες είναι ιδιαίτερα ελκυστικές για τους καταναλωτές. Σύμφωνα με έκθεση του κλάδου της εταιρείας έρευνας αγοράς Circana, η κατηγορία των παιχνιδιών, η οποία περιλαμβάνει τις μινιατούρες, είχε τον 2ο υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης – 16% – για τις κατηγορίες παιχνιδιών το 2022 και είχε σημειώσει θετική ανάπτυξη από το 2019. Οι μικροσκοπικές χειροτεχνίες και τα παιχνίδια μικρού μεγέθους ήταν επίσης μεταξύ των κορυφαίων τάσεων παιχνιδιών του Toy Association για το 2023.
«Οι μινιατούρες μάς κάνουν χαρούμενους», είπε η Kristina Durante, ψυχολόγος και καθηγήτρια μάρκετινγκ στο Rutgers Business School. «Αισθανόμαστε ότι μπορούμε να έχουμε μια αίσθηση ελέγχου σε αυτά τα μικροσκοπικά πράγματα. Όταν οι καιροί είναι δύσκολοι, μας αρέσει να έχουμε πράγματα γύρω μας που μας κάνουν να νιώθουμε καλά», δήλωσε.
«Μας βγάζει από τη θέση του υπεύθυνου ενήλικα και μας υπενθυμίζει την ικανότητά μας να παίζουμε, να είμαστε χαλαροί, να νιώθουμε ξέγνοιαστοι και να αισθανόμαστε γοητευμένοι από ορισμένα πράγματα στη ζωή, τα οποία συχνά ξεχνάμε», είπε η κλινική ψυχολόγος και συγγραφέας Carla Marie Manly. Συχνά, ως ενήλικες, «ξεχνάμε αυτή την ομορφιά, αυτή την απόλαυση του να νιώθουμε γοητευμένοι από κάτι».
Η χαμηλή τιμή των μικροσκοπικών αντικειμένων σε σύγκριση με τα μεγαλύτερα αντίστοιχα προϊόντα μπορεί να είναι επίσης ένας παράγοντες που ωθεί τους καταναλωτές να τα αγοράσουν, ειδικά δεδομένου ότι ορισμένοι αγοραστές θέλουν να περιορίσουν τα έξοδά τους. «Δεν χρειάζεται να είναι ακριβά για να μας δώσουν χαρά. Απλώς πρέπει να συνδέονται κατά κάποιο τρόπο με πολύ συγκεκριμένες αναμνήσεις μας», καταλήγει η Manly.
Tags: καλλυντικά, φυσικά καλλυντικά