Το σχολείο μπορεί να προστατέψει τα παιδιά από τις διατροφικές διαταραχές
09 September 2022, 16:00
Τα παιδιά και οι νέοι κατακλύζονται από διαφημίσεις, βίντεο και εικόνες μέσων κοινωνικής δικτύωσης που τους ενθαρρύνουν να ακολουθήσουν ένα συγκεκριμένο τρόπο διατροφής και ένα πρότυπο ομορφιάς. Αν και είναι δελεαστικό να κατηγορήσουμε το TikTok κι άλλες εφαρμογές για αυτή την εξέλιξη, πρέπει να ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στον τρόπο με τον οποίο αυτά τα επιβλαβή μηνύματα ενισχύονται από γονείς, κηδεμόνες και δασκάλους.
Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν ήδη πολύ καλά, την κρίση ψυχικής υγείας των νέων που έχει εμφανιστεί στον απόηχο της πανδημίας. Η τελευταία έκθεση του U.S. Surgeon General, δείχνει ότι τα ποσοστά άγχους και κατάθλιψης των νέων διπλασιάστηκαν κατά το πρώτο έτος της πανδημίας, με 1 στους 4 να βιώνουν κατάθλιψη και 1 στους 5 να αντιμετωπίζουν άγχος. Αυτές οι συναισθηματικές αλλαγές, συχνά συνυπάρχουν με διατροφικές διαταραχές, οι οποίες έχουν επίσης αυξηθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Η έρευνα υποδηλώνει, σημαντική αύξηση της νοσηλείας και των ερευνών σχετικά με τη θεραπεία διατροφικών διαταραχών. Και σε αντίθεση με τους μύθους, οι διατροφικές διαταραχές δεν επηρεάζουν μόνο τα έφηβα κορίτσια. Τα παιδιά όλων των ηλικιών και φύλων, διατρέχουν κίνδυνο.
Εάν ανησυχείτε ότι έχει ζητηθεί από το παιδί σας να ολοκληρώσει μια σχολική εργασία που μπορεί να βλάψει την υγεία του, είναι συνήθως καλύτερο να απευθυνθείτε πρώτα στο δάσκαλο. Εξηγήστε ότι, αν και είναι καλοπροαίρετη – και ίσως μέρος του προγράμματος σπουδών που επιβάλλει το κράτος – η εργασία μπορεί να αυξήσει το άγχος για τη διατροφή και την υγεία. Ευτυχώς, η Συμμαχία για τις Διατροφικές Διαταραχές και το Sunny Side Up Nutrition, έχει γραπτό υλικό που μπορεί να μοιραστεί με τους εκπαιδευτικούς και να παρέχει πληροφορίες και ερευνητικά στοιχεία, σχετικά με ανησυχίες για τις σχολικές εργασίες περί διατροφής.
Μια φιλική προς την ψυχική υγεία προσέγγιση της διατροφικής εκπαίδευσης, δεν σημαίνει να εξαλείψετε τελείως τα μαθήματα, αλλά να είστε σίγουροι ότι η εστίαση είναι στο να τρώτε αρκετά και να απολαμβάνετε το φαγητό, όχι στην παρακολούθηση θρεπτικών συστατικών, στους υπολογισμούς του ΔΜΣ και στην πρόκληση φόβου. Πόσο καλύτερα θα ήταν τα πράγματα αν τα σχολεία σταματούσαν να παρουσιάζουν το φαγητό ως γεγονότα και αριθμούς και αντ' αυτού δίδασκαν στους μαθητές πώς να ετοιμάζουν απλά, θρεπτικά, νόστιμα γεύματα;
Προτιμούμε τα παιδιά μας –και όλα τα παιδιά– να μάθουν να φτιάχνουν το δείπνο τους παρά να μετρούν τα γραμμάρια υδατανθράκων και να ανησυχούν για το βάρος τους. Θα προτιμούσαμε να τους διδάξουμε, ότι το φαγητό είναι κάτι πολύ περισσότερο από αυτό που μπορεί να αποτυπωθεί σε μια διατροφική ετικέτα.
Τώρα περισσότερο από ποτέ, οι ευάλωτοι νέοι πρέπει να αισθάνονται ασφαλείς και να υποστηρίζονται, όχι να φοβούνται και να κρίνονται, για τις διατροφικές τους επιλογές. Η ανάπτυξη μιας διατροφικής διαταραχής, δεν θα πρέπει να είναι μέρος του προγράμματος σπουδών.
Tags: Διατροφικές Διαταραχές