ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Μπορούμε να κατηγορήσουμε το μάρκετινγκ για την παχυσαρκία;

30 Νοεμβρίου 2022, 07:00

images

Είναι δεδομένο ότι οι άνθρωποι θέλουμε άφθονα, ασφαλή και φθηνά τρόφιμα καθώς χρειαζόμαστε φαγητό για να παραμείνουμε ζωντανοί και υγιείς. Η παραγωγή τροφίμων είναι μια προσοδοφόρα επιχείρηση, κι έτσι οι κατασκευαστές και οι λιανοπωλητές καταβάλλουν τεράστιες προσπάθειες για να μάς πείσουν να τα αγοράσουμε. Το μάρκετινγκ τροφίμων έχει ουκ ολίγες φορές κατηγορηθεί για την εξάπλωση της επιδημίας της παχυσαρκίας, σύμφωνα με το Medical News Today. 

Σύμφωνα με μια ανασκόπηση του 2012, οι έμποροι τροφίμων επηρεάζουν την κατανάλωση με τέσσερις τρόπους:

1. Τιμολόγηση: Η τιμή των τροφίμων επηρεάζει την ποσότητα που αγοράζουν οι καταναλωτές.

2. Επικοινωνιακά κόλπα που στηρίζονται στο μάρκετινγκ: Κυμαίνονται από τη διαφήμιση έως πιο διακριτικά μέσα, όπως ο σχεδιασμός συσκευασιών και οι δραστηριότητες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

3. Το ίδιο το προϊόν: Η ποιότητα και η ποσότητα του τροφίμου θα επηρεάσουν το αν οι άνθρωποι το αγοράζουν και το καταναλώνουν.

4. Το περιβάλλον διατροφής: Η διαθεσιμότητα και η ευκολία του φαγητού.

Από αυτά, η τιμολόγηση είναι ίσως η πιο ισχυρή για να οδηγήσει τους ανθρώπους σε υπερκατανάλωση. Η ανασκόπηση σημείωσε ότι η τιμολόγηση ήταν ο ισχυρότερος προγνωστικός παράγοντας της αυξημένης ενεργειακής πρόσληψης και της παχυσαρκίας. Όταν οι καταναλωτές πληρώνουν λιγότερα για ένα προϊόν διατροφής, όχι μόνο τρώνε περισσότερο από αυτό, αλλά τείνουν επίσης να το τρώνε πιο γρήγορα.

Η διαφήμιση και η επωνυμία επηρεάζουν επίσης την ποσότητα των τροφίμων που αγοράζονται και καταναλώνονται. Η εμπορία ενός προϊόντος ως πιο υγιεινού, ίσως μόνο με την αλλαγή του ονόματος, μπορεί να είναι αποτελεσματική. Ένα προϊόν με την ένδειξη "θρεπτική σαλάτα", για παράδειγμα, είναι πιο πιθανό να προσελκύσει κάποιον που προσπαθεί να ακολουθήσει υγιεινή διατροφή από ό, τι αν φέρει την ένδειξη "θρεπτικά ζυμαρικά", ακόμη και αν το περιεχόμενο είναι πανομοιότυπο.

Ωστόσο, οι λεγόμενες υγιεινές επιλογές μπορεί να είναι παραπλανητικές. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι ετικέτες διατροφής χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά αύξησαν τις αντιλήψεις των ανθρώπων για το κατάλληλο μέγεθος μερίδας και μείωσαν την ενοχή που σχετίζεται με την κατανάλωση του φαγητού, αυξάνοντας έτσι την πρόσληψη.

Ένας άλλος παράγοντας είναι το μέγεθος του πακέτου. Οι μεγαλύτερες συσκευασίες παρέχουν καλύτερη σχέση ποιότητας / τιμής για τον καταναλωτή, αλλά αρκετές παλαιότερες μελέτες έχουν δείξει ότι αυξάνουν την κατανάλωση.

Έτσι, ίσως το κλειδί είναι να πείσουμε τους κατασκευαστές τροφίμων και τους λιανοπωλητές ότι μπορούν να αποκομίσουν κέρδος ακόμα κι όταν βοηθούν τους καταναλωτές να τρώνε καλύτερα, αντί να προωθούν ανθυγιεινά τρόφιμα.

Και ίσως οι καταναλωτές πρέπει να αναπτύξουν μια διαφορετική στάση απέναντι στα τρόφιμα, θεωρώντας τα ως μέσο επίτευξης και διατήρησης της καλής υγείας.


Σχετικά Άρθρα