ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

ΥΠΑΝ: Η γενετική άνοιξε δρόμο για πρόληψη και θεραπεία

26 Απριλίου 2024, 15:50

images

Η εξέλιξη της γενετικής, η κατανόηση της δομής και η αποκωδικοποίηση του DNA, άνοιξαν τον δρόμο για τη διάγνωση, την πρόγνωση, την πρόληψη αλλά και τη θεραπεία ποικίλων γενετικών παθήσεων, είπε η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Αθηνά Μιχαηλίδου, σε χαιρετισμό της την Πέμπτη, στο πλαίσιο των εργασιών του 9ου Διαγωνισμού Γνώσεων CING Genius Genetics Quiz 2024, που διοργανώνεται από το Ινστιτούτο Νευρολογίας και Γενετικής Κύπρου σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας.

Σημείωσε ότι το Ινστιτούτο Νευρολογίας και Γενετικής Κύπρου, έχει συνδέσει άρρηκτα την πολυετή δημιουργική πορεία του με την επιστημονική έρευνα και την πρόοδο στους τομείς της γενετικής, της νευρολογίας και των βιοϊατρικών επιστημών στην πατρίδα μας.

«Ενδεικτική της επιστημονικής, εκπαιδευτικής και κοινωνικής προσφοράς του Ινστιτούτου προς τον τόπο μας, είναι η συμβολή του στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πάσχοντων συνανθρώπων μας, μέσα από την πρόληψη, την έγκαιρη διάγνωση και την ανακούφιση ασθενειών, αλλά και την εξυπηρέτηση των αναγκών της κυπριακής κοινωνίας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι το Ινστιτούτο, ως αποτέλεσμα των άρτιων εγκαταστάσεων και του εγνωσμένου κύρους προσωπικού που διαθέτει, αναγνωρίζεται ως Διεθνές Κέντρο Αριστείας και Περιφερειακό Κέντρο Αναφοράς στον τομέα του», πρόσθεσε.

Στο πλαίσιο αυτό, συνέχισε η κα. Μιχαηλίδου, ο καθιερωμένος πλέον ως θεσμός Διαγωνισμός, που διεξάγεται φέτος ξανά μετά την πάροδο τεσσάρων ετών, λόγω της πανδημίας, αποτελεί μια μοναδική εμπειρία για τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες.

«Ιδιαίτερα για τα μέλη της νικήτριας ομάδας του Διαγωνισμού, τα οποία θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και να συμμετάσχουν στις ερευνητικές και διαγνωστικές δραστηριότητες που διενεργούνται στις εγκαταστάσεις του Ινστιτούτου, πλάι στους διακεκριμένους επιστήμονες του Ινστιτούτου Νευρολογίας και Γενετικής, η εμπειρία αυτή θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για τη μετέπειτα σχολική/ακαδημαϊκή τους πορεία. Την ίδια στιγμή, σε μια εποχή πολλαπλών προκλήσεων, ο αυξημένος αριθμός συμμετοχών κάθε χρόνο, είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικός, αφού τονίζει το ενδιαφέρον της νέας γενιάς να εμβαθύνει στα θέματα της γενετικής, της ανθρώπινης και της μοριακής βιολογίας», συμπλήρωσε.

Η κα. Μιχαηλίδου είπε ότι ως Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, «λαμβάνοντας υπόψη ότι οι φυσικές και βιολογικές επιστήμες μπορούν να αποβούν καθοριστικές στην προσπάθεια που καταβάλλουμε, στο πλαίσιο ενός σύγχρονου συμπεριληπτικού σχολείου, για τη δημιουργία του επιστημονικά εγγράμματου αλλά και ευαισθητοποιημένου στα σύγχρονα προβλήματα πολίτη, αποδίδουμε ιδιαίτερη σημασία στη διδασκαλία τους».

«Μέσα από τα Αναλυτικά Προγράμματα που επικαιροποιούμε, απώτερος στόχος μας είναι η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των μαθητών και μαθητριών μας και η απόκτηση, από μέρους τους, ενός ενιαίου συνόλου βασικών γνώσεων και απαραίτητων δεξιοτήτων και μιας ολιστικής αντίληψης των Βιολογικών Επιστημών. Παράλληλα, στη βάση του Προγράμματος Διακυβέρνησης, μέλημα του Υπουργείου μας είναι η διαμόρφωση πολιτών με δεξιότητες, υπευθυνότητα, δημοκρατικό ήθος, ιστορική ταυτότητα και σεβασμό στη διαφορετικότητα», πρόσθεσε.

Προς την κατεύθυνση αυτή, είπε η Υπουργός Παιδείας, μια σειρά από δράσεις και πολιτικές έχουν ήδη υλοποιηθεί, ενώ άλλες βρίσκονται σε εξέλιξη.

Ενδεικτικά, ανέφερε τον εκσυγχρονισμό και επικαιροποίηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων με περιεχόμενο που προάγει δεξιότητες, ικανότητες, κριτική σκέψη και δημιουργικότητα, την αναβάθμιση και ενίσχυση της ψηφιακής και εργαστηριακής εκπαίδευσης, την ενίσχυση της ενσωμάτωσης νέων, σύγχρονων τεχνολογιών, όπως η ρομποτική, η επαυξημένη πραγματικότητα και ο προγραμματισμός, την επέκταση του θεσμού των σχολείων STEAM σε όλες τις πόλεις και προώθηση της προσέγγισης STEAM στο γενικό αναλυτικό πρόγραμμα, την ενίσχυση της ουσιαστικής σύνδεσης του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας, τη στήριξη σε φοιτητές που επιλέγουν προγράμματα σπουδών με υψηλή ζήτηση και ισχυρό κοινωνικό αντίκτυπο ή ισχυρό αντίκτυπο στην ανάπτυξη υπηρεσιών υψηλής τεχνολογίας και την προώθηση της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης της Κύπρου ως ποιοτικού και ελκυστικού ακαδημαϊκού προορισμού, για την προσέλκυση ξένων φοιτητών.

Σχετικά Άρθρα