ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Χωρίς τη σκιά πανδημίας το πρώτο κουδούνι στα Δημοτικά

12 September 2022, 13:03

images

Το πρώτο κουδούνι μετά τις διακοπές του καλοκαιριού χτύπησε την Δευτέρα το πρωί για την Προδημοτική και Δημοτική Εκπαίδευση καθώς και για τα Ειδικά Σχολεία και με την ευκαιρία αυτή ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας πραγματοποίησε επίσκεψη στο Α’ Δημοτικό Μακεδονίτισσας, στη Λευκωσία.

Σε δηλώσεις του στο σχολείο ο Υπουργός Παιδείας εξέφρασε την ευαρέσκειά του που αυτή η σχολική χρονιά αρχίζει χωρίς τα περιοριστικά και προστατευτικά μέτρα που ίσχυσαν εν καιρώ πανδημίας, αλλά και γιατί η στελέχωση των σχολείων είναι πλήρης τόσο σε έμψυχο δυναμικό όσο και σε  βιβλία και υλικοτεχνική υποδομή.

Σημείωσε ότι ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στους μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία των οποίων το ιστορικό μελετάται ενδελεχώς ενώ ζήτησε και συνέστησε υπομονή από γονείς στο θέμα των συνοδών παιδιών με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες, ζήτημα το οποίο αναμένεται, όπως είπε, να διευθετηθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Ο Υπουργός είπε ότι σήμερα σήμανε το πρώτο κουδούνι μετά την καλοκαιρινή ανάπαυλα για 50  περίπου χιλιάδες μαθητές της Δημοτικής Εκπαίδευσης, 12 χιλιάδες στα Δημόσια Νηπιαγωγεία και στην Προδημοτική ενώ περισσότεροι από 6500  εκπαιδευτικοί στελεχώνουν τα σχολεία αυτά.

Ευχήθηκε σε μαθητές και εκπαιδευτικούς «Καλή σχολική χρονιά» σημειώνοντας ότι η  φετινή χρονιά ξεκινάει ομαλά και αυτό γιατί σε σχέση με την πανδημία  έχουμε προσπαθήσει όλοι ώστε να μην χρειάζονται ιδιαίτερα δραστικά μέτρα  προστασίας.

Αναφορικά με την στελέχωση των  σχολείων ο κ. Προδρόμου είπε ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας έχουν φροντίσει σε συνεργασία και με την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας να γίνει έγκαιρα, τα βιβλία έχουν φτάσει στα σχολεία κι έτσι μαθητές και εκπαιδευτικοί «δεν θα χάσουν μέρα και θα αξιοποιήσουν την παρουσία τους στο σχολείο ώστε μέσα από σχέσεις συνεργασίας και  αλληλοσεβασμού να κερδίσουν τη γνώση, την μάθηση και όλες τις άλλες  δεξιότητες που δημιουργούν ένα σύγχρονο νέο.

Πρόσθεσε ότι τα παιδιά μας σε αρκετά σχολεία επωφελούνται των προγραμμάτων «Δράσε» που αφορούν σε δράσεις συνολικής κοινωνικής ένταξης. Σύμφωνα με  τον Υπουργό στην Κύπρο λειτουργούν συνολικά περί τα 170 σχολεία – «Δράσε» και οι πρόσθετοι πόροι παραχωρούνται σε σχολεία που βρίσκονται  σε περιοχές που το έχουν περισσότερη ανάγκη.

Φέτος  αυξάνονται και τα προαιρετικά ολοήμερα σχολεία από 202 σε 220, ενώ όπως  είπε ο Υπουργός Παιδείας και το πρόγραμμα «Λέμε όχι» που παρέχει  ενημέρωση για θέματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης τρέχει και αυτή τη  σχολική χρονιά αποτελώντας κομμάτι της εθνικής στρατηγικής για την καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης παιδιών.

Επίσης, ένα 2ο σημαντικό πρόγραμμα είναι η παιδαγωγική ενίσχυση των εκπαιδευτικών ούτως ώστε να προωθήσουμε την διαφοροποιημένη διδασκαλία  που όπως εξήγησε ο κ. Προδρόμου παιδαγωγικά θα προσαρμόζεται ανάλογα με τον εκάστοτε πληθυσμό και τις ανάγκες των παιδιών σε κάθε χώρο.

Ο Υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και σε μια ακόμη καινοτομία της φετινής σχολικής χρονιάς που αφορά μια διάγνωση από την προδημοτική ώστε να εντοπίζονται στην πρώιμη ηλικία ανάγκες μαθησιακές ή άλλες για να είναι δυνατόν στο σωστό χρόνο να ενισχυθούν αυτά τα παιδιά με όλους τους πόρους που διαθέτει η πολιτεία.

Σημείωσε ότι είναι βέβαιος «πως θα έχουμε μια σχολική χρονιά που θα κυλήσει ομαλά και αυτό θα μας επιτρέψει να εκτιμήσουμε την κανονικότητα σε σχέση με  τις δοκιμασίες που περάσαμε τα τελευταία δύο χρόνια λόγω πανδημίας».

Όπως είπε ο Υπουργός Παιδείας οι μαθητές που είναι τώρα στα Δημοτικά Σχολεία είναι σε ηλικία που θα ζήσουν το σχολείο με τις ψηφιακές αίθουσες διδασκαλίας μιας και σε ένα χρόνο από σήμερα θα ολοκληρωθεί αυτό το  σχέδιο για να έχουμε από τον ανάδοχο όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό σε  κάθε τάξη.

Πρόσθεσε ότι σε λιγότερο από 30 μήνες τα παιδιά θα βιώσουν την πλήρη μετάβαση του σχολείου σε ηλεκτρονική διοίκηση όπως δημόσια παρουσιάστηκε πριν λίγο καιρό η οποία  επιτρέπει σε όλους τους εμπλεκόμενους να επικοινωνούν μεταξύ τους και να διεκπεραιώνουν διοικητικές εργασίες με ένα οποιοδήποτε ηλεκτρονικό  μέσο, όπως ένα απλό κινητό τηλέφωνο.

Σε σχέση με τους μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι φέτος αυτό που προσπαθούμε να βάλουμε σε μία νέα βάση είναι το να παρακολουθήσουμε και να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητα των μαθημάτων που παρέχονται δηλαδή να εντοπιστούν τα παιδιά που ενώ ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα δεν έχουν ακόμα καταφέρει να φτάσουν στο  απαραίτητο επίπεδο γνώσης της ελληνικής γλώσσας.

Πρόθεση του Υπουργείου, είπε ο κ. Προδρόμου, είναι να παρέχουμε πρόσθετα μαθήματα μετά τον πρωινό χρόνο τα οποία αφορούν τη γλώσσα, τον πολιτισμό, κοινωνικά στοιχεία στη βάση της φιλοσοφίας των μαθημάτων που ήδη τους παρέχονται. Μελετάται επίσης η προσωπική διαδρομή ενός εκάστου των μαθητών με μεταναστευτική βιογραφία, συμπλήρωσε.

Για το θέμα των συνοδών στα σχολεία ο κ. Προδρόμου είπε ότι λαμβάνει  μηνύματα από γονείς, κυρίως μαθητών της Α’ τάξης του Δημοτικού, οι οποίοι εκφράζουν ανησυχία και συνέστησε υπομονή γιατί τις επόμενες μέρες  θα ικανοποιηθούν όλες οι αξιώσεις και απαιτήσεις που έχουν καταγραφεί βάσει των συστάσεων που το Υπουργείο έχει ενώπιόν του.


Σχετικά Άρθρα