ΠΟΥ: Η πανδημία επηρέασε νέους από χαμηλότερο κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο
28 Ιουνίου 2023, 14:35
Η πανδημία είχε δυσανάλογα αρνητικό αντίκτυπο σε παιδιά και εφήβους από χαμηλότερο κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο, αναφέρει ανακοίνωση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
Προστίθεται ότι η πανδημία του κορωνοϊού είχε επίσης δυσανάλογο αντίκτυπο σε εκείνους που έζησαν παρατεταμένο κλείσιμο σχολείων και σε εκείνους που δεν είχαν βασικές δομές υποστήριξης όπως η οικογένεια και οι δάσκαλοι, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από τον ΠΟΥ/Ευρώπης. Τα στοιχεία είναι επίσης βασισμένα σε μελέτη Συμπεριφοράς Υγείας σε παιδιά σχολικής ηλικίας.
Τα στοιχεία υπογραμμίζουν επίσης ότι, κατά μέσο όρο και σε διάφορους δείκτες, οι μεγαλύτερες μαθήτριες έχουν βιώσει τις επιπτώσεις της πανδημίας περισσότερο από τα νεαρότερα αγόρια, με αξιοσημείωτο αντίκτυπο στην ψυχική τους υγεία.
Αυτή η διαφορά, προσθέτει ο ΠΟΥ, υπογραμμίζει την ανάγκη για στοχευμένες παρεμβάσεις και συστήματα υποστήριξης για τον μετριασμό των μακροπρόθεσμων συνεπειών για τις ευάλωτες ομάδες του νεανικού μας πληθυσμού.
«Η πανδημία της COVID-19 είχε άνισο αντίκτυπο στα παιδιά και τους εφήβους, ιδιαίτερα σε εκείνους από πιο μειονεκτικά περιβάλλοντα, των οποίων τα σχολεία ήταν κλειστά για μεγάλο χρονικό διάστημα και που δεν είχαν υποστήριξη ούτε στο σπίτι ούτε και στο σχολείο», δήλωσε ο Περιφερειακός Διευθυντής Ευρώπης του ΠΟΥ, Δρ. Χανς Κλούγκε.
Πρόσθεσε ότι τα νέα δεδομένα δείχνουν ότι οι μεγαλύτερες μαθήτριες είχαν μεγαλύτερες αρνητικές επιπτώσεις, ειδικά στην ψυχική τους υγεία.
"Αυτό απαιτεί επείγουσα δράση, όπως καλύτερη υποστήριξη στο σπίτι, στο σχολείο και στις κοινωνικές και εξωσχολικές τους δραστηριότητες. Αντιμετωπίζοντας αυτές τις ανισότητες και ενισχύοντας την κοινωνική υποστήριξη, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον που προστατεύει την ευημερία των παιδιών και των νέων μας κατά τη διάρκεια και μετά από αυτές τις κρίσεις», είπε.
Αυτά τα ευρήματα, αναφέρει η ανακοίνωση του ΠΟΥ, υπογραμμίζουν την ανάγκη για άμεση δράση και παρεμβάσεις προσαρμοσμένες στις μοναδικές ανάγκες των παιδιών και των εφήβων σε περιόδους κρίσης.
Η μελέτη προτρέπει τις χώρες, τις κοινότητες και τους διευθυντές των σχολείων να εξετάσουν μέτρα, τα οποία περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων, την εφαρμογή πολιτικών και προγραμμάτων που δημιουργούν υποστηρικτικά περιβάλλοντα σε σχολεία, οικογένειες και ομάδες συνομήλικών παιδιών, ώστε να προάγουν και να προστατεύουν την ψυχική υγεία των νέων. Αυτό περιλαμβάνει την προώθηση ασφαλών χώρων για ανοιχτές συνομιλίες, την προώθηση της ευαισθητοποίησης για την ψυχική υγεία, την εφαρμογή πολιτικών κατά του εκφοβισμού, την εκπαίδευση των δασκάλων στη συναισθηματική υποστήριξη και την ενθάρρυνση μιας κουλτούρας ενσυναίσθησης και κατανόησης.