Παράπονα ασθενών για φάρμακα και πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας
07 Νοεμβρίου 2024, 05:30
Συνεχίζει η υποβολή παραπόνων από ασθενείς για την πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, όπως καταδεικνύεται από το νέο Παρατηρητήριο Δικαιωμάτων Ασθενών της Ομοσπονδίας Συνδέσμων Ασθενών Κύπρου (ΟΣΑΚ).
Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία, τον Οκτώβριο η ΟΣΑΚ δέχθηκε 42 παράπονα, από 45 το Σεπτέμβριο και 53 τον Οκτώβριο του 2023
Τα περισσότερα παράπονα κατά το μήνα Οκτώβριο αφορούσαν φάρμακα και θεραπείες και παράπονα πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας.
Μεταξύ αυτών, παράπονα για δυσκολία επικοινωνίας με γιατρούς, δυσκολία διευθέτησης ραντεβού με γιατρούς, παράπονα κάλυψης εξόδων για μετάβαση στο εξωτερικό για θεραπεία, καταγγελίες για υποθέσεις ενδεχόμενης ιατρικής αμέλειας, παράπονα για μικρό αριθμό φυσιοθεραπειών εντός ΓεΣΥ και θέματα συμπεριφοράς από ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.
Αριθμός παραπόνων αφορούσαν εργασιακά θέματα σχετικά με παραβιάσεις δικαιωμάτων ασθενών και το υψηλό κόστος για θεραπείες και υπηρεσίες υγείας.
Όσον αφορά την ηλικία των ασθενών που υπέβαλαν τα περισσότερα παράπονα ήταν 71 ετών και πάνω και 51-70 ετών.
Από το σύνολο των παραπόνων τον Οκτώβριο, τα περισσότερα αφορούσαν παράπονα εναντίον ιατρών και ακολούθησαν άλλα παράπονα, παράπονα εναντίον του ΟΚΥπΥ και ακολούθως εναντίον του ΟΑΥ.