Φωνάζουν οι ασθενείς για ελλείψεις φαρμάκων και «κακές» συμπεριφορές
06 Μαΐου 2023, 06:00
Συνεχίζουν τα παράπονα ασθενών για ελλείψεις φαρμάκων καθώς και για θέματα που αφορούν τη συμπεριφορά και την εξυπηρέτηση του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού σε νοσηλευτήρια εντός και εκτός του ΓεΣΥ.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Παρατηρητηρίου Δικαιωμάτων Ασθενών της ΟΣΑΚ, τα παράπονα για το μήνα Απρίλιο 2023, ανήλθαν στα 55.
Σημειώνεται ότι τα περισσότερα παράπονα αφορούσαν ελλείψεις φαρμάκων και παράπονα για συμπεριφορά και εξυπηρέτηση ιατρικού, νοσηλευτικού προσωπικού σε νοσηλευτήρια εντός και εκτός ΓεΣΥ.
Επίσης, αναφέρθηκαν παράπονα για προσωπικούς και ειδικούς γιατρούς, όσον αφορά λανθασμένες χρεώσεις μέσω του συστήματος, υπερχρεώσεις για υπηρεσίες, ιατρική αμέλεια και θέματα μη σωστής συμπεριφοράς.
Άλλα παράπονα αφορούσαν δαπάνες σχετικά με την αύξηση της συνεισφοράς ορισμένων φαρμάκων εντός ΓεΣΥ, την ένταξη θεραπειών στο ΓεΣΥ και την καταβολή επιδομάτων αναπηρίας.
Συγκριτικά από τον Μάρτιο (68) και Φεβρουάριο (77) τα παράπονα τον Απρίλιο σημείωσαν μείωση. Οι ηλικίες που έκαναν τα περισσότερα παράπονα ήταν 71 ετών και άνω (21 παράπονα) και 51-70 ετών (18 παράπονα).
11 καταγγελίες για νοσηλευτήρια
Όσον αφορά τα νοσηλευτήρια, το Παρατηρητήριο έλαβε 11 καταγγελίες, τόσο για νοσηλευτήρια εντός και εκτός ΓεΣΥ, αλλά και δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα.
Συγκεκριμένα, οκτώ παράπονα αφορούσαν νοσηλευτήρια του ΟΚΥπΥ, τα δύο εκ των οποίων αφορούσαν ΤΑΕΠ. Τα υπόλοιπα παράπονα αφορούσαν δύο νοσηλευτήρια εντός ΓεΣΥ, ένα κέντρο αποκατάστασης του ΓεΣΥ και ένα νοσηλευτήριο εκτός ΓεΣΥ.
Όπως αναφέρει το Παρατηρητήριο, τα παράπονα για αυτή την κατηγορία προέρχονταν κυρίως από ηλικιωμένα άτομα και σχετίζονταν με τη δυσκολία στη διευθέτηση ραντεβού, τη μη εξυπηρέτηση και τη μη ικανοποίηση τους από τις υπηρεσίες που έλαβαν.
Προστίθεται ότι μόνο 3 από τα 11 παράπονα αυτά έχουν προωθηθεί στα νοσηλευτήρια για διερεύνηση των περιστατικών από τα αρμόδια τμήματα των νοσηλευτηρίων, μετά την εξασφάλιση της σχετικής συγκατάθεσης από τους καταγγέλλοντες.
Ακόμη, οι περισσότεροι δεν επιθυμούσαν την προώθηση της καταγγελίας τους για λόγους που σχετίζονταν με το φόβο εκδικητικής συμπεριφοράς και αποκάλυψης ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων και θεωρώντας ότι η διερεύνηση δεν θα έχει ικανοποιητική έκβαση.
Της Ουρανίας Στυλιανού
Tags: Ασθενής, γιατροί, Νοσοκομεία, ΟΣΑΚ, σχέση γιατρού ασθενή, φάρμακα