Το Χαμόγελο του Παιδιού: Αύξηση κλήσεων για βοήθεια σε ποσοστό 56%
13 Ιουλίου 2023, 18:00
Με 114.991 κλήσεις στις 4 Γραμμές Υποστήριξης και Βοήθειας του Οργανισμού, αύξηση 12% στα περιστατικά εξαφάνισης παιδιών και εφήβων, 17% στις αναφορές κακοποίησης και παραμέλησης παιδιών, αλλά και 100% στον αριθμό μαθητών/τριών που συμμετείχαν σε διαδραστικές παρεμβάσεις πρόληψης κι ευαισθητοποίησης και 97% στον αριθμό των παιδιών που τους παρείχαν προληπτικές ιατρικές και οδοντιατρικές εξετάσεις, έκλεισε για το Χαμόγελο του Παιδιού το πρώτο 6μηνο του έτους.
Οι 240 κλήσεις την ημέρα -10 κλήσεις την ώρα- στην Εθνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS1056 για σοβαρά περιστατικά παιδιών και ανά 3,5 ώρες ενημέρωση αρμόδιων εισαγγελικών και αστυνομικών Αρχών για παιδί σε κίνδυνο εκ των οποίων 2 αναφορές για σωματική κακοποίηση παιδιού την ημέρα, δεν αφήνουν περιθώρια εφησυχασμού για τους κινδύνους στους οποίους βρίσκονται σήμερα τα παιδιά.
O πρόεδρος του ΔΣ του Οργανισμού, Κώστας Γιαννόπουλος, δήλωσε: «Το Χαμόγελο του Παιδιού όπως και όλο τον χρόνο, έτσι και το καλοκαίρι, βρίσκεται εδώ, ώστε να δώσει ένα φιλί ζωής στα παιδιά που χρειάζονται φροντίδα, σε συνεργασία με όλες τις αρμόδιες Αρχές. Το Α’ Εξάμηνο του 2023 υποστήριξε 60.468 παιδιά και τις οικογένειές τους με 56% αύξηση σε σχέση με το Α΄ Εξάμηνο 2022. Βρισκόμαστε εδώ, συσπειρωμένοι με τους 476 επαγγελματίες του "Χαμόγελου" και μαχόμαστε καθημερινά για τα όλα παιδιά, για να αναδείξουμε τα προβλήματα και τις ανάγκες τους. Πριν από 27 χρόνια ένα παιδί, ο ιδρυτής του "Χαμόγελου", ο γιός μου ο Ανδρέας, μας οδήγησε σε έναν άλλον δρόμο και αποτέλεσε φάρο, ώστε όλα τα παιδιά να έχουν όσα δικαιούνται: ασφάλεια, φροντίδα και νοιάξιμο». Αναφορά έγινε και στις σημαντικές στιγμές του Οργανισμού ενώ ανακοινώθηκε και η επερχόμενη βράβευση του ως καλύτερος Φορέας Εθελοντισμού στην Ελλάδα στα Hellenic Responsible Business Awards 2023, με αφορμή τα μετρήσιμα στοιχεία, στατιστικά και οικονομικά, που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στις καθημερινές μάχες του «Χαμόγελου».
Σχετικά με τις 4 Γραμμές Υποστήριξης και Βοήθειας (1056, 116000, 116111, 1017), η Σταυρούλα Σπυροπούλου, Ψυχολόγος του Οργανισμού, ανέφερε ότι «το Α’ εξάμηνο του 2023 λάβαμε και διαχειριστήκαμε 114.991 κλήσεις στις 4 Γραμμές του Οργανισμού, περίπου 639 κλήσεις ανά ημέρα και καταφέραμε να μην ξεπερνάει τα 12 δευτερόλεπτα αναμονής. Το 80% των επιτόπιων παρεμβάσεων που πραγματοποιήσαμε ήταν, είτε τις πρώτες πρωινές ώρες, ξημερώματα, είτε το σαββατοκύριακο, όταν το "Χαμόγελο" φαινόταν ότι ήταν η μόνη τους λύση». Δεν παρέλειψε να τονίσει πως για το «Χαμόγελο» όλες οι κλήσεις είναι σημαντικές, και κάθε κλήση είναι μια ευκαιρία για ένα παιδί να διεκδικήσει ένα καλύτερο αύριο.