ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Οι ΗΠΑ δίνουν έγκριση για πώληση κοτόπουλου εργαστηρίου

29 Ιουνίου 2023, 10:00

images

Το υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ έχει δώσει έγκριση σε δύο εταιρείες να πουλήσουν κοτόπουλο που αναπτύσσεται σε εργαστήριο. Το κρέας που φτιάχνεται στο εργαστήριο, αλλιώς γνωστό ως κρέας κυτταροκαλλιέργειας, παρασκευάζεται με την ανάπτυξη ζωικών κυττάρων σε δεξαμενές από ανοξείδωτο χάλυβα σε εργαστήρια. 

Η ιδέα είναι να ανακαλυφθεί μια εναλλακτική λύση για το κρέας που εκτρέφεται γεωργικά, αλλά ζωική και όχι φυτική. Οι εταιρείες, η Upside Foods και η Good Meat ανταγωνίζονταν για το ποια θα είναι η πρώτη που θα εγκριθεί για την παραγωγή κρέατος που καλλιεργείται στο εργαστήριο. Και οι δύο εταιρείες αναπτύσσουν τα κύτταρα κοτόπουλου σε χαλύβδινες δεξαμενές. Το κοτόπουλο από το εργαστήριο του Upside διαμορφώνεται σε σχήματα κοτολέτας ή λουκάνικου, ενώ το Good Meat μετατρέπει τα κύτταρα κοτόπουλου σε κοτολέτες, ψιλοκομμένο κρέας και σατάι.

Αφού επιλεγούν τα κύτταρα, αναμειγνύονται με ένα μείγμα που αποτελείται από αμινοξέα, λιπαρά οξέα, σάκχαρα, άλατα και βιταμίνες και τοποθετούνται στις δεξαμενές. Η όλη διαδικασία διαρκεί περίπου 3 εβδομάδες για να σχηματιστούν πλήρως τα κύτταρα των πουλερικών, τα οποία στη συνέχεια μετατρέπονται σε συγκεκριμένες μορφές, ώστε να μπορούν να καταναλωθούν.

Πολλοί άνθρωποι μπορεί να θέλουν να καταφύγουν σε κοτόπουλο εργαστηρίου για να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα. Σύμφωνα με το Περιβαλλοντικό Κέντρο του Πανεπιστημίου του Κολοράντο Μπόουλντερ, «η κτηνοτροφία παράγει το 65% των παγκόσμιων εκπομπών μονοξειδίου του αζώτου που έχει αντίκτυπο στην υπερθέρμανση του πλανήτη 296 φορές μεγαλύτερο από το διοξείδιο του άνθρακα».

Επιπλέον, μερικοί άνθρωποι μπορεί να διστάζουν να καταναλώνουν το κοτόπουλο του εμπορίου, λόγω ανησυχιών για τις συνθήκες διαβίωσης των ζώων ή τις πρακτικές εκτροφής τους. Επί του παρόντος, δεν είναι ακόμα δυνατό να αγοράσετε κοτόπουλο που καλλιεργείται στο εργαστήριο σε παντοπωλεία. Τα προϊόντα εξακολουθούν να είναι πολύ ακριβά και δύσκολο να παραχθούν σε τέτοιες ποσότητες, ώστε να είναι ευρέως διαθέσιμα στα παντοπωλεία και τα σούπερ μάρκετ.

Ωστόσο, δύο εστιατόρια υψηλής κατηγορίας θα διαθέτουν τα νέα προϊόντα. Το Upside θα πουλά το κοτόπουλο του σε ένα εστιατόριο στο Σαν Φρανσίσκο που ονομάζεται Bar Crenn, ενώ το κοτόπουλο Good Meat θα σερβίρεται σε ένα εστιατόριο Jose Andres στην Ουάσιγκτον.


Σχετικά Άρθρα