ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Τέλος στην χρέωση τηλεφωνικών «επισκέψεων» σε ΠΙ

26 Απριλίου 2024, 13:49

images

Τέλος στο μπέρδεμα με την «χρέωση» επίσκεψης για τηλεφωνική εξυπηρέτηση των δικαιούχων του Γενικού Συστήματος Υγείας (ΓεΣΥ) από προσωπικούς γιατρούς, βάζει από σήμερα ο Οργανισμός Ασφάλισης Υγείας (ΟΑΥ) με την προσθήκη στο σύστημα πληροφορικής, νέου είδους καταχώρησης, αυτής της «τηλεφωνικής εξυπηρέτησης».

Υπενθυμίζεται ότι η «χρέωση» των τηλεφωνικών εξυπηρετήσεων προκαλούσε μέχρι τώρα τις αντιδράσεις μεγάλου αριθμού δικαιούχων οι οποίοι όταν υπερέβαιναν τον μέγιστο αριθμό επισκέψεων που καθορίζεται από το ΓεΣΥ, ανά ημερολογιακό έτος, αναγκάζονταν να πληρώσουν μέχρι και €15 ανά επίσκεψη.

Σύμφωνα με τον ΟΑΥ η καταχώρηση της «τηλεφωνικής εξυπηρέτησης» θα αφορά στις περιπτώσεις όπου δεν θα πραγματοποιείται επίσκεψη με φυσική παρουσία του δικαιούχου στο ιατρείο του προσωπικού γιατρού, αλλά θα γίνεται τηλεφωνική επικοινωνία μεταξύ δικαιούχου και γιατρού.

Μιλώντας στο YgeiaWatch, o αναπληρωτής γενικός διευθυντής του ΟΑΥ, Άθως Τσινωντίδης, επεσήμανε ότι οι περιπτώσεις αυτές αφορούν μόνο τη συνταγογράφηση για φάρμακα, έκδοση παραπεμπτικού για εργαστηριακές εξετάσεις και έκδοση παραπεμπτικού για υπηρεσιές από Άλλους Επαγγελματίες Υγείας.

«Μέχρι σήμερα, οι προσωπικοί γιατροί για να εξυπηρετήσουν τους δικαιούχους για αυτές τις περιπτώσεις, αναγκάζονταν να δημιουργήσουν επίσκεψη στο σύστημα πληροφορικής του ΓεΣΥ, η οποία μέχρι τώρα, αφαιρείτο από το σύνολο επισκέψεων που δικαιούται ο δικαιούχος στον προσωπικό του γιατρό κάθε έτος».

Το μετρό αυτό, εξήγησε, έρχεται να βάλει τέλος σε αυτή τη σύγχυση και την αναστάτωση που προκαλείτο στους δικαιούχους του συστήματος.

«Με την προσθήκη της τηλεφωνικής εξυπηρέτησης από σήμερα στο σύστημα, ο προσωπικός γιατρός θα κατηγοριοποιεί την επίσκεψη ως «Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση» και ο δικαιούχος θα ενημερώνεται και δεν θα αφαιρείται από τις επισκέψεις που δικαιούται. Ευελπιστούμε ότι δεν θα γίνει κατάχρηση των τηλεφωνικών εξυπηρετήσεων».

Ο αριθμός επισκέψεων ανά έτος καθορίζεται με βάση την ηλικιακή ομάδα όπως πιο κάτω: 

Ηλικία δικαιούχου 

Αριθμός επισκέψεων

Από τη γέννηση μέχρι τη συμπλήρωση του 1ου έτους της ηλικίας του

10

Από τη συμπλήρωση του 1ου έτους της ηλικίας του μέχρι την συμπλήρωση του 3ου έτους της ηλικίας του

8

Από τη συμπλήρωση του 3ου έτους της ηλικίας του μέχρι την συμπλήρωση του 6ου έτους της ηλικίας του

7

Από τη συμπλήρωση του 6ου έτους της ηλικίας του μέχρι την συμπλήρωση του 11ου έτους της ηλικίας του

4

Από τη συμπλήρωση του 11ου έτους της ηλικίας του μέχρι την συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας του

3

Από τη συμπλήρωση του 15ου έτους της ηλικίας του μέχρι την συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας του

3

Από τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας του μέχρι την συμπλήρωση του 41ου έτους της ηλικίας του

4

Από τη συμπλήρωση του 41ου έτους της ηλικίας του μέχρι την συμπλήρωση του 51ου έτους της ηλικίας του

6

Από τη συμπλήρωση του 51ου έτους της ηλικίας του μέχρι την συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας του

8

Aπό τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας του και μετά >

10


Σύμφωνα με την ενημέρωση που έλαβαν οι γιατροί κατά τους πρώτους μήνες εφαρμογής της «Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης», αυτή θα επιμετρείται στις επισκέψεις που λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό των δεικτών απόδοσης για την έκδοση παραπεμπτικών από τους ΠΙ, αλλά δεν θα προσμετράται στις επισκέψεις των δικαιούχων, ανά ηλικιακή ομάδα, ανά ημερολογιακό έτος.

Σημειώνεται ότι οι δικαιούχοι θα συνεχίσουν να λαμβάνουν ειδοποιήσεις μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όποτε καταχωρείται επίσκεψη στο Σύστημα Πληροφορικής από τον προσωπικό τους γιατρό.

Της Μόνικας Μακρυγιάννη

Σχετικά Άρθρα