ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Σχολεία: Συζητoύν νέα διαδικασία χειρισμού επαφών κρουσμάτων

13 Ιανουαρίου 2022, 17:37

images

Συζητείται μια νέα διαδικασία για τον χειρισμό των επαφών κρουσμάτων κορωνοϊού, «ούτως ώστε με πιο αποτελεσματικό τρόπο να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε τη λειτουργία των σχολείων», δήλωσε ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομος Προδρόμου, ύστερα από συνάντηση την Πέμπτη,  με τον Πρόεδρο και μέλη της ηγεσίας της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης, υπό τη νέα της σύνθεση.
 
«Είμαστε αυτή τη στιγμή σε συνεννόηση και συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας για να δούμε με βάση τις δικές τους συμβουλές με ποιο τρόπο θα το εφαρμόσουμε καλύτερα», ανέφερε και πρόσθεσε ότι αυτό «είναι κάτι που θα μας βοηθήσει, όχι μόνο για τις ανάγκες αναπληρώσεων αλλά κυρίως για τον βασικό στόχο που είναι τα παιδιά να τυγχάνουν στον μέγιστο δυνατό βαθμό της καλύτερης δυνατής εκπαίδευσης, και η καλύτερη δυνατή εκπαίδευσης είναι να είναι μέσα στο σχολείο, χωρίς να ριψοκινδυνεύσουμε τη συλλογική υγεία ή την υγεία του οποιουδήποτε».
 
Ο Υπουργός ενημέρωσε τη Συνομοσπονδία για τις διαδικασίες και την προσπάθεια που γίνεται από πλευράς Υπουργείου Παιδείας αυτές τις μέρες με τις συγκεκριμένες συνθήκες, λόγω  των πολλών απουσιών εκπαιδευτικών. Ο κ. Προδρόμου είπε πως εξήγησε στους οργανωμένους γονείς δημοτικής εκπαίδευσης «με ποιους τρόπους καταφέραμε μέχρι στιγμής και σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να αναπληρώνουμε οποιεσδήποτε απουσίες, για να έχουν εκπαιδευτικούς τα παιδιά στα σχολεία».
 
«Πραγματικά, με τις μεγάλες προσπάθειες - και των διευθύνσεων των σχολείων και των εκπαιδευτικών - καταφέρνουμε με αντικαταστάσεις που γίνονται από την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, με αναπληρώσεις που προβλέπεται να γίνονται μέσα από τους υφιστάμενους εκπαιδευτικούς στα σχολεία, αλλά και με την αξιοποίηση, ειδικότερα στη Δημοτική Εκπαίδευση, άλλων πόρων που έχουμε από παράλληλα προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, να αναπληρώνονται οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι απουσιάζουν», υπογράμμισε.
 
Ανέφερε επίσης ότι έχει αρχίσει η διαδικασία των διαγνωστικών ελέγχων μέσα στα σχολεία και ότι και στη Δημοτική Εκπαίδευση θα πρέπει να γίνονται διαγνωστικοί έλεγχοι κάθε 72 ώρες, δηλαδή δυο φορές την εβδομάδα.
 
«Δημιουργούμε έτσι μια ασπίδα ασφάλειας, γιατί ο στόχος παραμένει διπλός να παραμείνουν ανοικτά τα σχολεία, αλλά και να παρέχουμε την υγειονομική ασφάλεια που δεν πρέπει με κανένα τρόπο να τη θυσιάσουμε», σημείωσε.
 
Ανέφερε επίσης ότι ενημέρωσε τους γονείς πως «αυτές τις μέρες, σε συνεργασία με την ομάδα των Πανεπιστημιακών με τους οποίους συνεργάζεται το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ολοκληρώνεται η προεργασία για τη διεξαγωγή της παγκύπριας έρευνας για να καταγραφούν με μεγαλύτερη συνέπεια και ακρίβεια οι ψυχοσυναισθηματικοί παράγοντες», δηλαδή, όπως εξήγησε, «το πώς έχουν επηρεαστεί τα παιδιά στα σχολεία, εξαιτίας της πανδημίας».
 
Επιπλέον, ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι άκουσε από τους γονείς «κάποιες παρατηρήσεις και κάποιες εισηγήσεις», αναφέροντας ότι τους γονείς «τους απασχολεί ιδιαίτερα το πώς καλύπτεται η εκπαίδευση παιδιών, τα οποία μένουν μακριά από τα σχολεία».
 
Πρόσθεσε ότι «θα πρέπει να αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητες που έχουν αναπτυχθεί με τα ψηφιακά μέσα, ώστε να καλύπτονται τα παιδιά που απουσιάζουν».
 
Ερωτηθείς για τις αλλαγές που θα γίνουν στο πρωτόκολλο που υπάρχει στα σχολεία με βάση και τις χθεσινές αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου, ο κ. Προδρόμου είπε ότι η εισήγηση που υπάρχει είναι ότι «με βάση τη μέχρι τώρα εμπειρία και τις διαδικασίες αντιμετώπισης της πανδημίας, θα πρέπει να τυγχάνουν ενός διαφορετικού χειρισμού τα παιδιά που είναι στενές επαφές».

Μετά τα καθιερωμένα τεστ ταχείας διάγνωσης, σύμφωνα με τον κ. Προδρόμου, «τα παιδιά τα οποία χαρακτηρίζονται  ως επαφή, αλλά έχουν αρνητική ένδειξη, θα συνεχίζουν να φοιτούν, με την προϋπόθεση ότι θα κάνουν πρόσθετο τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου στα σημεία δειγματοληψίας, εκτός των σχολείων».
 
Διευκρίνισε ότι, σε καμία περίπτωση δεν εννοεί ότι τα παιδιά θα κάνουν μόνα τους σε αυτή την ηλικία το τεστ.
 
«Αν χειριστούμε τις διαδικασίες, σχετικά με τις στενές επαφές, τον περιορισμό και τις διαγνώσεις με ένα διαφορετικό τρόπο, μπορεί να κερδίσουμε κάποια πράγματα ως προς τη λειτουργία των σχολείων», υπογράμμισε.

Σε ερώτηση αναφορικά με τη λήψη απεργιακών μέτρων από την ΠΟΕΔ, ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι «από την αρχή της σχολικής χρονιάς ο κοινός μας διακηρυγμένος στόχος, και με την ΠΟΕΔ και με τους γονείς και με όλους, είναι ότι θέλουμε ανοικτά και ασφαλή σχολεία», προσθέτοντας ότι «απεργία θα σήμαινε κλειστό σχολείο», και «δεν νομίζω να τίθεται τέτοιο θέμα».

Σχετικά Άρθρα