ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Προειδοποίηση για μη ασφαλή προϊόντα στην αγορά

22 Αυγούστου 2022, 12:50

images

Στη δημοσιότητα έχουν δοθεί 30 προϊόντα που παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλεια των καταναλωτών, τα οποία γνωστοποιούνται στο Σύστημα Safety Gate RAPEX.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) πληροφορεί τους καταναλωτές ότι τα προϊόντα αυτά εντοπίστηκαν στις αγορές διαφόρων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη συνέχεια κοινοποιήθηκαν στο Σύστημα Safety Gate RAPEX.

Οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν για τα επικίνδυνα προϊόντα στην ιστοσελίδα της ΥΠΚ στη διεύθυνση www.consumer.gov.cy .

Τα 30 προϊόντα κατανεμήθηκαν για σκοπούς ελέγχου της αγοράς ως ακολούθως:

-Τρία (3) στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή

-Δώδεκα (12) στο Τμήμα Φαρμακευτικών Υπηρεσιών

- Έξι (6) στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών

- Έξι (6) στο Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας

 -Δύο (2) στις Υγειονομικές Υπηρεσίες

 -Ένα (1) στο Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών

Τα προϊόντα που αφορούν την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, καθώς και οι αντίστοιχοι συνεπαγόμενοι κίνδυνοι, περιγράφονται στον πίνακα που φαίνεται εδώ.

Η ΥΠΚ καλεί τους εισαγωγείς, διανομείς, πωλητές που τυχόν διαθέτουν τέτοια προϊόντα να σταματήσουν αμέσως τη διάθεση τους και να ειδοποιήσουν την Υπηρεσία.

Οι καταναλωτές καλούνται επίσης σε περίπτωση που κατέχουν τα πιο πάνω προϊόντα, να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή στο κατάστημα από το οποίο τα έχουν προμηθευτεί, και παράλληλα να ενημερώσουν την ΥΠΚ σχετικά.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τον περί Προστασίας του Καταναλωτή Νόμο του 2021, σε περίπτωση αγοράς μη ασφαλούς προϊόντος, ο καταναλωτής δικαιούται σε αντικατάσταση του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης.

Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε. Υπενθυμίζεται ότι τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο 2 ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής.

Στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα πιο πάνω δικαιώματα του καταναλωτή, καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονο του μέσω της ιστοσελίδας της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή (www.consumer.gov.cy).

Για περαιτέρω πληροφορίες ή για υποβολή καταγγελίας, οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με την Υπηρεσία μέσω της ιστοσελίδας της ή στα τηλέφωνα: Γραμμή Καταναλωτή: 1429, Κεντρικά Γραφεία Λευκωσίας: 22200926 / 22200925 / 22200923, Επαρχιακό Γραφείο Λεμεσού: 25819150, Επαρχιακό Γραφείο Πάφου: 26804613, Επαρχιακό Γραφείο Λάρνακας/Αμμοχώστου: 24816160

Σχετικά Άρθρα