ΠΟΥ: Οι Κυβερνήσεις να καταστήσουν οχήματα και δρόμους ασφαλείς
15 Μαΐου 2023, 17:46
Οι Κυβερνήσεις πρέπει να αναλάβουν δράση για να καταστήσουν τα οχήματα και τους δρόμους ασφαλείς, να βελτιώσουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αξιολογούν και ανταποκρίνονται στους οδικούς κινδύνους και να διασφαλίσουν ότι σε περίπτωση ατυχήματος υπάρχει πρόσβαση σε έγκαιρη, ποιοτική, σωτήρια για τη ζωή επείγουσα περίθαλψη και αποκατάσταση, δήλωσε ο περιφερειακός διευθυντής του ΠΟΥ για την Ευρώπη, Δρ Χανς Χένρι Κλούγκε, με την ευκαιρία της 7ης Παγκόσμιας Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας του ΟΗΕ, μεταξύ 15 και 21 Μαΐου.
Σύμφωνα με τον αξιωματούχο του ΠΟΥ, είναι καλά τεκμηριωμένο ότι περισσότεροι δρόμοι με περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας ισοδυναμούν με περισσότερα αυτοκίνητα, ωστόσο η εμπειρία από πόλεις σε όλο τον κόσμο καταδεικνύει ότι μια τέτοια επέκταση δεν είναι βιώσιμη, συνεπώς ένα νέο όραμα για την κινητικότητα θα απαιτούσε την κατασκευή ή τον επανασχεδιασμό δρόμων και δημόσιων χώρων για όλους, δίνοντας προτεραιότητα στην προσβασιμότητα και τις ανάγκες κινητικότητας των πιο ευάλωτων στις επιπτώσεις των μηχανοκίνητων μεταφορών (παιδιά, γυναίκες, άτομα με αναπηρία και ηλικιωμένοι).
Προσθέτει πως οι Κυβερνήσεις θα μπορούσαν να το επιτύχουν αυτό αυξάνοντας τις επενδύσεις σε τρόπους ενεργητικής μεταφοράς, όπως το περπάτημα, η ποδηλασία και οι δημόσιες συγκοινωνίες, σε συνδυασμό με τον αστικό σχεδιασμό που επιτρέπει την πρόσβαση σε υπηρεσίες και ανέσεις σε αποστάσεις που θα μπορούσαν να καλυφθούν εύκολα με τα πόδια ή με ποδήλατο.
Απαραίτητη προϋπόθεση για να επαναπροσδιορίσουμε τον τρόπο με τον οποίο κινούμαστε στους δρόμους του κόσμου είναι να θέσουμε την ασφάλεια στο επίκεντρο των συστημάτων κινητικότητας και αστικού σχεδιασμού, συνεχίζει ο Δρ Κλούγκε, συμπληρώνοντας το Παγκόσμιο Σχέδιο του ΠΟΥ για τη Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2021-2030 απαιτεί συνεχή δράση σε όλους τους τομείς και υπογραμμίζοντας ότι η στροφή προς δρόμους και οδικά δίκτυα με επίκεντρο τον άνθρωπο - εκείνα που σχεδιάζονται, κατασκευάζονται και λειτουργούν με στόχο την εξάλειψη των κινδύνων - θα σώσει ζωές.
Μαζί με τις δημόσιες συγκοινωνίες, το περπάτημα και η ποδηλασία μπορούν να συμβάλουν στην προώθηση πιο δίκαιων κοινωνιών, όπου οι άνθρωποι όλων των κοινωνικοοικονομικών επιπέδων έχουν τον ίδιο βαθμό πρόσβασης στην απασχόληση, την εκπαίδευση, την υγεία και άλλες υπηρεσίες, συμπληρώνεται σχετικά.
Η Ευρωπαϊκή Περιφέρεια του ΠΟΥ τονίζει πως βρίσκεται σε καλή θέση για να διευκολύνει αυτόν τον μετασχηματισμό, αξιοποιώντας, για παράδειγμα, την πολιτική δέσμευση που ανέλαβαν τα κράτη μέλη της μέσω της υιοθέτησης της Διακήρυξης της Βιέννης κατά την Πέμπτη Συνάντηση Υψηλού Επιπέδου για τις Μεταφορές, την Υγεία και το Περιβάλλον το 2021.
«Οι βιώσιμοι δρόμοι είναι η καρδιά κάθε κοινότητας. Πρέπει να εκμεταλλευτούμε συλλογικά αυτή τη χρονική στιγμή για να επανεξετάσουμε - και να επανασχεδιάσουμε - την κινητικότητα, για την ευημερία των ανθρώπων και του πλανήτη, τώρα και για τις μελλοντικές γενιές», καταλήγει ο Δρ Κλούγκε.
Tags: δημόσια υγεία, Οδικοί θάνατοι, ΠΟΥ