Διαμαρτυρία στήριξης 8χρονης μαθήτριας με αναπηρία λόγω αποκλεισμού της στην εκπαίδευση
19 Νοεμβρίου 2022, 15:04
Εκδήλωση διαμαρτυρίας πραγματοποιούν την προσεχή Δευτέρα, έξω από το Β’ Δημοτικό Σχολείο Μακεδονίτισσας γονείς, μαθητές και στελέχη της Κυπριακή Συνομοσπονδία Οργανώσεων Αναπήρων, με σκοπό τη στήριξη 8χρονης μαθήτριας με αναπηρία στην «προσπάθεια απόλαυσης του αναφαίρετου δικαιώματός της, για ενιαία εκπαίδευση και ενσωμάτωσης της στην κοινότητα».
Σε ανακοίνωσή της, η ΚΥΣΟΑ κάνει λόγο για «αποκλεισμό» μιας ακόμα 8χρονης μαθήτριας από την τάξη της στο Β’ Δημοτικό Μακεδονίτισσας, υποστηρίζοντας πως το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού την καθιστά «ως ένα από τα πολλά θύματα των αντιδημοκρατικών και ρατσιστικών πολιτικών διάκρισης και διαχωρισμού που ακολουθεί στα ζητήματα της αναπηρίας».
Σύμφωνα με την ΚΥΣΟΑ, «το Υπουργείο Παιδείας δε θέλει να αφήσει κανένα περιθώριο στη μαθήτρια να ασκήσει το αναφαίρετο δικαίωμά της στην εκπαίδευση, κάτι που βρίσκει πλήρως αντίθετη τη Συνομοσπονδία μας, που στηρίζει με όλες της τις δυνάμεις την οικογένεια σε κάθε προσπάθεια απόλαυσης του αναφαίρετου δικαιώματός της θυγατέρας τους για ενιαία εκπαίδευση και ενσωμάτωσης της στην κοινότητα».
Η ΚΥΣΟΑ ζητά από το Υπουργείο Παιδείας να ανακαλέσει την απόφαση του, η οποία όπως θεωρεί «εδράζεται σε αναχρονιστικές πολιτικές και μεσαιωνικές αντιλήψεις» και να επιτρέψει στη μαθήτρια να φοιτήσει, ως είθισται, στο σχολείο της κοινότητας όπου ζει μαζί με τους φίλους και τα παιδιά της γειτονιάς της.
Καλεί, επίσης, την Επίτροπο Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού και την Επίτροπο Διοικήσεως και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων να ασκήσουν τις εξουσίες που τους παρέχονται από την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, με την οποία ορίστηκε ως ανεξάρτητος μηχανισμός για την παρακολούθηση της εφαρμογής της διεθνούς Σύμβασης των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων των παιδιών με αναπηρίες και να υποχρεώσει το Υπουργείο Παιδείας να συμμορφωθεί με τις σχετικές συστάσεις της αρμόδιας Επιτροπής του ΟΗΕ, για εφαρμογή και στην Κύπρο συστήματος ενιαίας εκπαίδευσης, κατάργηση των δομών διάκρισης, διαχωρισμού και αποκλεισμού.
Tags: Άτομα με Αναπηρία, παιδιά