ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Βροχή παραπόνων ασθενών- Παραμελούνται ηλικιωμένοι, άφαντα φάρμακα και κακή συμπεριφορά

07 Φεβρουαρίου 2024, 14:08

images

Πολλά παράπονα δέχεται το Παρατηρητήριο του Συνδέσμου Ασθενών Κύπρου (ΟΣΑΚ) από ηλικιωμένους οι οποίοι υποστηρίζουν ότι παραμελούνται και ταλαιπωρούνται από το σύστημα υγείας, ενώ αρκετά παράπονα αφορούν ελλείψεις φαρμάκων και κακή συμπεριφορά.

Σύμφωνα με το παρατηρητήριο, ο αριθμός των παραπόνων, ανήλθε σε 52 τον Ιανουάριο και τα περισσότερα προέρχονται από ηλικιωμένους ασθενείς.

Συγκεκριμένα, από τα 52 παράπονα, τα 24 αφορούσαν την ηλικιακή ομάδα 71 και πάνω και τα 19 την ηλικιακή ομάδα 51-70. Τα 7 παράπονα τις ηλικίες 31-50 και τα υπόλοιπα 2 τις ηλικίες 18-30.

Φωνές για ελλείψεις φαρμάκων, ταλαιπωρία στα φαρμακεία

Την ίδια ώρα, πολλά παράπονα σχετίζονταν με ελλείψεις φαρμάκων,  μη ένταξη φαρμάκων και ΜΣΦ στον Κατάλογο του Γενικού Συστήματος Υγείας (ΓεΣΥ), προβλήματα κατά την εκτέλεση των συνταγών αλλά και ταλαιπωρία στα φαρμακεία του Οργανισμού Κρατικών Υπηρεσιών (ΟΚΥπΥ) και ελλείψεις σε αναλώσιμα.

Περαιτέρω, παράπονα έχουν ληφθεί επίσης για θέματα συμπεριφοράς και εξυπηρέτησης σε νοσηλευτήρια εντός και εκτός ΓεΣΥ και παράπονα για καθυστερήσεις στα ΤΑΕΠ.

Παράλληλα, αρκετά παράπονα λήφθηκαν από ασθενείς για μη ανταπόκριση προσωπικών και ειδικών ιατρών σε περιπτώσεις που ασθενείς χρειάστηκε να έρθουν σε επικοινωνία μαζί τους για ιατρικούς λόγους.

Μη έκδοση παραπεμπτικών, ιατρική αμέλεια και κακή συμπεριφορά

Την ίδια ώρα, υπήρξαν παράπονα για μη έκδοση παραπεμπτικών, ιατρική αμέλεια και κακή συμπεριφορά παρόχων υπηρεσιών υγείας.

Πιο συγκεκριμένα, 21 παράπονα αφορούσαν φάρμακα και θεραπείες, 14 συμπεριφορά/εξυπηρέτηση ιατρικού νοσηλευτικού, παραϊατρικού προσωπικού και φαρμακοποιού.

Επιπλέον, 7 παράπονα αφορούσαν δαπάνες, 6 πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, 2 παράπονα για ιατρική αμέλεια, ένα για ποιότητα υπηρεσιών υγείας και ένα για λίστες αναμονής. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία του παρατηρητηρίου, τα 23 αφορούσαν τον Οργανισμό Ασφάλισης Υγείας (ΟΑΥ) και δώδεκα παράπονα για νοσηλευτήρια εντός και εκτός ΓεΣΥ. Τα υπόλοιπα αφορούσαν γιατρούς (6), το Υπουργείο Υγείας (3), φαρμακείο (1) και τα υπόλοιπα 7 άλλες κατηγορίες.

Της Μόνικας Μακρυγιάννη

Σχετικά Άρθρα