ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Αυξήθηκαν τα παράπονα ασθενών τον Οκτώβριο

07 Νοεμβρίου 2023, 17:00

images

Αυξήθηκαν τα παράπονα που δέχτηκε το Παρατηρητήριο Δικαιωμάτων Ασθενών της Ομοσπονδίας Συνδέσμων Ασθενών Κύπρου (ΟΣΑΚ), τον Οκτώβριο του 2023 σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.

Τα περισσότερα παράπονα τον περασμένο μήνα αφορούν θέματα φαρμάκων τα οποία δεν είναι ενταγμένα στο ΓεΣΥ και θεραπείες οι οποίες δεν αποζημιώνονται από τον Οργανισμό Ασφάλισης Υγείας (ΟΑΥ).

Συγκεκριμένα από τα 53 συνολικά παράπονα που δέχθηκε το Παρατηρητήριο, τα 15 αφορούσαν μη ενταγμένα στο ΓεΣΥ φάρμακα και θεραπείες.

Αυξημένα σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες ήταν και τα παράπονα για ιατρική αμέλεια (6 παράπονα).

Όπως εξηγεί η ΟΣΑΚ, οι υποθέσεις αυτές παρουσιάζουν δυσκολία στον τρόπο απόδειξης και απόδοσης δικαιοσύνης, αν και σε κάποιες περιπτώσεις τα δικαστήρια έχουν επιδικάσει πολύ ψηλές αποζημιώσεις εναντίον γιατρών.

Τα υπόλοιπα παράπονα που καταγράφηκαν αφορούσαν θέματα συμπεριφοράς και εξυπηρέτησης από γιατρούς, νοσηλευτικό και παραιατρικό προσωπικό (7), παράπονα για δαπάνες (11) , ποιότητα υπηρεσιών υγείας (7) όπως και θέματα πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας (7).

Παράπονα υπήρξαν επίσης, για ελλείψεις φαρμάκων, για αλλαγή πρωτοκόλλου από τον ΟΑΥ για φάρμακο που χορηγείται σε καρδιοπαθείς ασθενείς αλλά και παράπονα για μη ένταξη Μη Συνταγογραφούμενων Φαρμάκων στον κατάλογο για συγκεκριμένες διαγνώσεις.

Καταγράφηκαν ακόμα, παράπονα σε σχέση με τη μη έγκαιρη διευθέτηση ραντεβού με ειδικούς γιατρούς εντός ΓεΣΥ.

Καταγγελίες υπήρξαν επιπρόσθετα για προσωπικούς ιατρούς οι οποίοι χρεώνουν ως κανονική επίσκεψη την ανανέωση συνταγής φαρμάκων μέσω τηλεφώνου.

Κάποιοι ασθενείς κατήγγειλαν επίσης, νοσηλευτήρια και ιατρεία του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ότι δεν επιτρέπουν στους ασθενείς να συνοδεύονται σε ραντεβού ή σε προγραμματισμένη ιατρική πράξη παρόλο που το μέτρο έχει αρθεί.

Πιο αναλυτικά, τα 18 παράπονα αφορούσαν τον Οργανισμό Ασφάλισης Υγείας (ΟΑΥ), 8 παράπονα αφορούσαν νοσηλευτήρια εντός και εκτός ΓεΣΥ, 6 παράπονα αφορούσαν γιατρούς. Τα υπόλοιπα 16 παράπονα αφορούσαν  άλλους παροχείς.

Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο, τα περισσότερα παράπονα αφορούν την ηλικιακή ομάδα 71 και άνω (26 παράπονα). Ακολουθεί ηλικιακή  ομάδα 51-70 ετών (18 παράπονα), 31-50 ετών (6 παράπονα) και με λιγότερα παράπονα η ηλικιακή ομάδα 18-30 με μόλις 3 παράπονα.

Καταγγελία κατά γυναικολόγου

Ασθενής κατήγγειλε γυναικολόγο για μη αχρείαστη χειρουργική επέμβαση σε ασθενή.

Συγκεκριμένα η ασθενής επικοινώνησε με το παρατηρητήριο και ανέφερε ότι επισκέφθηκε γυναικολόγο  για μια εξέταση ρουτίνας. Σύμφωνα με την καταγγέλλουσα, κατά την επίσκεψη ο γιατρός ανέφερε ότι βλέπει παχύ ενδομήτριο που δεν δικαιολογείται και ότι θα πρέπει να γίνει υστεροσκόπηση άμεσα και να γίνει βιοψία.

Η ασθενής, όπως υποστηρίζει, ζήτησε δεύτερη γνώμη και επισκέφθηκε άλλη γυναικολόγο η οποία κατά την εξέταση είδε ότι όλα ήταν φυσιολογικά όσον αφορά το ενδομήτριο.

Η δεύτερη καταγγελία η οποία ξεχωρίζει, αφορά ηλικιωμένη ασθενή  (με αμυλοείδωση) από την Αγγλία με κυπριακή καταγωγή η οποία ζούσε  στην Αγγλία και αποφάσισε να έρθει στη Κύπρο.

Η ασθενής καταγγέλλει καθυστέρηση διαδικασίας για την ενέσιμη θεραπεία στην οποία πρέπει να υποβάλλεται αλλά και ελλιπή ενημέρωση από τους αρμόδιους.

Η τρίτη καταγγελία αφορά κύπριο καρκινοπαθή ασθενή ηλικίας 65 ετών ο οποίος μετέβη για κάποιο διάστημα στο εξωτερικό για εργασία. Σύμφωνα με τον ίδιο, διεγράφη από το ΓεΣΥ με τη δικαιολογία ότι δεν είναι μόνιμος κάτοικος Κύπρου, χωρίς όπως αναφέρει να λάβουν υπόψη τον προσωρινό χαρακτήρα της διαμονής του σε τρίτη χώρα.

Παράλληλα, όπως αναφέρει το Παρατηρητήριο έχει λάβει επιστολή με την πρόσφατη απόφαση δικαστηρίου που επιδίκασε αποζημιώσεις €2,5 εκατ. κατά γυναικολόγου για ιατρική αμέλεια.

Τέλος, το παρατηρητήριο δέχθηκε παράπονο για κακή συμπεριφορά σε ιατροσυμβούλιο του Τμήματος Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Ατόμων με Αναπηρίες (ΤΚΕΑΑ)

 

Της Μόνικας Μακρυγιάννη 

Σχετικά Άρθρα