ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Αξιολόγηση ποιότητας υπηρεσιών στα νοσοκομεία

26 Απριλίου 2023, 17:38

images

Σε εφαρμογή τίθεται από σήμερα η αξιολόγηση της ποιότητας υπηρεσιών υγείας στα νοσοκομεία από τους ασθενείς, μέσω ερωτηματολογίου το οποίο θα αποστέλλεται στους ασθενείς μετά την έξοδό τους από τα νοσοκομεία.

Ο διευθυντής του Οργανισμού Ασφάλισης Υγείας (ΟΑΥ), Ανδρέας Παπακωνσταντίνου, μιλώντας στον Alpha Κύπρου, ανέφερε ότι το ερωτηματολόγιο αφορά μόνο για τον ενδονοσοκομειακό τομέα και περιέχει εννέα ερωτήσεις.

Όπως δήλωσε, το ερωτηματολόγιο θα στέλνεται με ηλεκτρονικό μήνυμα στον ασθενή μέσω του email που έχει καταχωρήσει κατά την εγγραφή του στο σύστημα, ωστόσο, δεν είναι υποχρεωτική η απάντηση στο ερωτηματολόγιο.

Ο κ. Παπακωνσταντίνου πρόσθεσε ότι μελλοντικά το ερωτηματολόγιο θα αποστέλλεται στο κινητό.

«Αφορά το ξενοδοχειακό κομμάτι, όχι το ιατρικό. Δηλαδή, την καθαριότητα, την ευγένεια, το αν επεξηγήθηκε στον ασθενή τι ασθένεια, τι πρέπει να κάνει όταν πάει σπίτι του, αν ήταν ησυχία κ.ά.», εξήγησε.

Το ερωτηματολόγιο αυτό εντάσσεται στο πλαίσιο του νέου τρόπου αμοιβής των νοσηλευτηρίων.

Όπως διευκρίνισε ο κ. Παπακωνσταντίνου, «για να μπορέσουν τα νοσηλευτήρια να αυξήσουν κατά 25% την αμοιβή τους, θα πρέπει να ικανοποιούν κάποια κριτήρια. Ένα από αυτά είναι το ερωτηματολόγιο».

Δηλαδή, «θα μπορούν να αυξήσουν την αμοιβή τους αν επιτύχουν ψηλή βαθμολογία στο ερωτηματολόγιο. Εάν είναι χαμηλή η βαθμολογία τους μπορεί να επιτύχουν αύξηση μόνο 1%, ενώ εάν είναι ψηλή μπορεί να πετύχουν 3% και άνω», είπε.

Πρόσθεσε ότι θα δίνεται ανατροφοδότηση στα νοσηλευτήρια, «για να γνωρίζουν τι νιώθουν οι ασθενείς τους όταν φεύγουν από τα νοσηλευτήρια τους πέραν από το οικονομικό κομμάτι».

Χρέωση τηλεφωνικών ραντεβού στον γιατρό

Αναφορικά με το αν ένα τηλεφώνημα από τον ασθενή στον γιατρό, θα χρεώνεται μέσω του ΓεΣΥ, ο κ. Παπακωνσταντίνου δήλωσε ότι «είναι στην κρίση του προσωπικού ιατρού εάν θεωρήσει ένα τηλεφώνημα από ασθενή ως ραντεβού».

Εξήγησε ότι «αν ο ασθενής καλέσει τον γιατρό για μισό λεπτό για μία επαλήθευση φαρμάκου δεν θα χρεώσει επίσκεψη. Όμως, αν γίνει μία εκτεταμένη εξέταση μέσω τηλεφώνου όπως περιπτώσεις που ο ασθενής μπορεί να είναι καθηλωμένος στο κρεβάτι και δεν μπορεί να επισκεφθεί τον γιατρό, και αφιερώσει 25 λεπτά στο τηλέφωνο, τότε θεωρείται επίσκεψη».

«Θα δώσουμε κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με αυτό», κατέληξε ο κ. Παπακωνσταντίνου.

Της Ουρανίας Στυλιανού



Σχετικά Άρθρα