ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Ασθενείς: Χωρίς τέλος τα παράπονα για υπηρεσίες υγείας - Τα περισσότερα από ηλικιωμένους

06 Μαρτίου 2024, 13:08

images

Tα 56 έφτασαν τα παράπονα που δέχθηκε το Παρατηρητήριο του Συνδέσμου Ασθενών Κύπρου (ΟΣΑΚ) τον μήνα Φεβρουάριο, με τα περισσότερα να αφορούν για ακόμη μια φορά τους ασθενείς τρίτης ηλικίας.

Συγκεκριμένα, από το σύνολο των παραπόνων (56), τα 25 αφορούν την ηλικιακή ομάδα 71 και άνω και τα 17 τις ηλικίες 51-70. Ακολουθεί η ηλικιακή ομάδα 31-50 με συνολικά 10 παράπονα και με λιγότερα η ομάδα 18-30 με 4 παράπονα.

Προβλήματα πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του παρατηρητηρίου, τα περισσότερα παράπονα για τον μήνα Φεβρουάριο σχετίζονταν με προβλήματα στην πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας όπως για παράδειγμα η ανάγκη για παροχή νοσηλευτικού συνοδού σε παιδιά με σοβαρά χρόνια νοσήματα.

Παράπονα υπήρξαν επίσης για τη δυσκολία πρόσβασης σε κέντρα αποκατάστασης λόγω των περιοριστικών κριτηρίων που υπάρχουν για έγκριση των ασθενών που χρειάζονται να ενταχθούν σε κέντρο αποκατάστασης.

Επιπλέον το παρατηρητήριο δέχθηκε παράπονα για μειωμένες παροχές σε ασθενείς με άνοια, μειωμένες κατ’ οίκον επισκέψεις ιατρών σε ασθενείς που το χρειάζονται αλλά και για μη παροχή επιδομάτων σε χρόνιους πάσχοντες.

Παράλληλα υπήρξαν παράπονα από χαμηλοσυνταξιούχους ασθενείς αναφορικά με το ποσό συμπληρωμής πρέπει να καταβάλλουν για τα φάρμακά τους.

Παράπονα έχουν ληφθεί επίσης για θέματα συμπεριφοράς και εξυπηρέτησης από γιατρούς και νοσηλευτήρια εντός και εκτός ΓεΣΥ, για παραμέληση ασθενών από νοσηλευτικό προσωπικό, για άρνηση παροχής ιατρικής φροντίδας.

Αυξημένος χρόνος αναμονής στα ΤΑΕΠ

Όπως σημειώνει το παρατηρητήριο, ασθενείς έκαναν παράπονα και για τον αυξημένο χρόνος αναμονής στα Τμήματα Ατυχημάτων και Επειγόντων Περιστατικών (ΤΑΕΠ) αλλά και για δυσκολία επικοινωνίας με γιατρούς.

Σε ότι αφορά τις κατηγορίες των παραπόνων, τα 19 από τα 56, αυτά σχετίζονται με δυσκολία πρόσβασης σε Υπηρεσίες Υγείας και 12 με συμπεριφορά/εξυπηρέτηση ιατρικού, νοσηλευτικού, παραϊατρικού προσωπικού, φαρμακοποιού.

Περαιτέρω,10 από τα παράπονα σχετίζονται με φάρμακα και θεραπείες, 8 με δαπάνες, 5 με κακή ποιότητα υπηρεσιών υγείας και 2 με ιατρική αμέλεια.

Τα περισσότερα παράπονα και συγκεκριμένα τα 16 αφορούν νοσηλευτήρια εντός ή εκτός ΓεΣΥ, 15 παράπονα τον Οργανισμό Ασφάλισης Υγείας (ΟΑΥ), 7 παράπονα αφορούν γιατρούς, 4 παράπονα το Υπουργείο Υγείας και 1 παράπονο αφορά φαρμακείο. Τα υπόλοιπα 13 παράπονα αφορούν σε άλλες κατηγορίες παρόχων.

Της Μόνικας Μακρυγιάννη

Σχετικά Άρθρα