ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Καμπανάκι για ψυχική υγεία εργαζομένων πρώτης γραμμής

07 September 2021, 10:46

images

Μια ομάδα ψυχιάτρων και ψυχολόγων από το University College London (UCL), η οποία δημιούργησε το «Covid Trauma Response Working Group» (Ομάδα Αντιμετώπισης Τραυμάτων Covid) επισημαίνει την ανάγκη ευαισθητοποίησης για τη ψυχική υγεία σε περιβάλλοντα υγείας και κοινωνικής φροντίδας.

Η ομάδα οδηγήθηκε σε αυτό το συμπέρασμα έπειτα από έρευνα που διεξήγαγε για διερεύνηση της υποστήριξης ψυχικής υγείας που ήταν διαθέσιμη για τους εργαζόμενους πρώτης γραμμής κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό PLOS ONE.

Ο αντίκτυπος του COVID-19 στην ψυχική υγεία

Μιλώντας σχετικά για τη μελέτη, ο επικεφαλής της έρευνας Dr Jo Billings, Αναπληρωτής Καθηγητής στο UCL Division of Psychiatry, δήλωσε: «Στο Ηνωμένο Βασίλειο, έχει υπολογιστεί ότι το 45-58% του εργατικού δυναμικού υγείας και κοινωνικής φροντίδας στην πρώτη γραμμή παρουσίασε κλινικά σημαντικά επίπεδα άγχους, κατάθλιψη λίγο μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας».

«Πρόκειται για ένα εργατικό δυναμικό που έχει επηρεαστεί από την COVID-19, όπως αποδεικνύεται από την αυξανόμενη συχνότητα άγχους, εξουθένωσης και κατάθλιψης στα επαγγέλματα υγείας, παγκοσμίως», τόνισε.

«Η ανάγκη υποστήριξης της ψυχικής υγείας του προσωπικού της πρώτης γραμμής κατά τη διάρκεια της COVID-19 έχει αναγνωριστεί, ωστόσο αυτή η πανδημία έχει αναδείξει επίσης έλλειψη βιβλιογραφίας σχετικά με τις ανάγκες ψυχικής υγείας των εργαζομένων υγείας και κοινωνικής φροντίδας πρώτης γραμμής, καθώς και έλλειψη τεκμηριωμένων οδηγιών σχετικά με το ποια ψυχοκοινωνική υποστήριξη μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική για να τους βοηθήσει», επεσήμανε.

Η ποιοτική μελέτη συνέντευξης περιλάμβανε 25 επαγγελματίες πρώτης γραμμής, οι οποίοι επέβλεπαν άμεσα ασθενείς με COVID-19. Οι συμμετέχοντες, οι οποίοι συμμετείχαν σε συνέντευξη από την 1η Ιουνίου έως τις 23 Ιουλίου, κλήθηκαν να περιγράψουν τις εμπειρίες και τις απόψεις τους σχετικά με τη ψυχοκοινωνική υποστήριξη τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Διαθεσιμότητα και πρόσβαση σε υπηρεσίες ψυχικής υγείας

Οι απαντήσεις από τη συνέντευξη έδειξαν ότι η ψυχολογική υποστήριξη όταν ήταν διαθέσιμη, ήταν πολύτιμης σημασίας για τους εργαζόμενους στην πρώτη γραμμή και ότι όσοι είχαν πρόσβαση σε αυτές ή γνώριζαν άλλους που είχαν, μίλησαν θετικά γι’ αυτές.

Ωστόσο, τα ευρήματα αποκάλυψαν μεγάλες ανισότητες στη διαθεσιμότητα αυτών των υπηρεσιών και σημαντικά εμπόδια πρόσβασης.

Αρκετοί από τους συνεντευξιαζόμενους στη μελέτη περιέγραψαν την παροχή υπηρεσιών ως «μπερδεμένη-με κακή επικοινωνία», οδηγώντας στο συμπέρασμα ότι υπάρχει έλλειψη ευαισθητοποίησης σχετικά με τις διαθέσιμες υπηρεσίες. Η υποστήριξη για τη ψυχική υγεία θεωρήθηκε επίσης ως περιορισμένη με ορισμένες υπηρεσίες να είναι διαθέσιμες μόνο από Δευτέρα έως Παρασκευή κατά τις τυπικές ώρες εργασίας, καθιστώντας δύσκολη την πρόσβαση σε αυτούς που εργάζονται σε βάρδια.

Ταμπού η υποστήριξη ψυχικής υγείας για επαγγελματίες υγείας

Ο Dr Nathan, ένας νεότερος γιατρός, δήλωσε: «Το πρόβλημα με την υγειονομική περίθαλψη είναι ότι η ψυχική υγεία στιγματίζεται ελαφρώς στους εργαζόμενους στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης και οι άνθρωποι δεν θέλουν να παραδεχτούν ότι υπάρχει πρόβλημα.

Ο Δρ Billings, ο οποίος είναι επίσης σύμβουλος κλινικής ψυχολόγος, δήλωσε: «Πρέπει να γίνουν επειγόντως σημαντικά βήματα για τη βελτίωση της ψυχολογικής ευημερίας του εργατικού δυναμικού για την υγεία για να διασφαλιστεί ότι οι υπηρεσίες είναι βιώσιμες. Οι πόροι για υποστήριξη πρέπει να διατίθενται με συνέπεια και να είναι εύκολα προσβάσιμοι σε όλο το προσωπικό. Ωστόσο, τα ταμπού πρέπει να αντιμετωπιστούν και να διασφαλιστεί ότι η πρόσβαση δεν στιγματίζει τους επαγγελματίες υγείας αλλά αντιθέτως τους βοηθά να επιτελέσουν ομαλά το έργο τους. Η πρόσβαση πρέπει επίσης να είναι δίκαιη, σε διαφορετικές ομάδες και περιοχές και σε όλο το εργατικό δυναμικό υγείας και κοινωνικής φροντίδας».

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το προσωπικό χρειάζεται χρόνο κατά τη διάρκεια της εργασίας για να έχει πρόσβαση σε υπηρεσίες ευεξίας και ψυχολογικές υπηρεσίες.

Ο συν-συγγραφέας, Dr Michael Bloomfield, UCL Division of Psychiatry and Consultant NHS Psychiatrist, δήλωσε: «Τα συστήματα υποστήριξης πρέπει να είναι συνεκτικά, με συνέπεια, επικοινωνία και να είναι εύκολα προσβάσιμα στους επαγγελματίες».

Σχετικά Άρθρα