Παιδιά: Περισσότερο νερό, καλύτερες επιδόσεις
31 Ιανουαρίου 2022, 16:00
Άρθρο που δημοσιεύθηκε στο τελευταίο τεύχος του επιστημονικού περιοδικού The Journal of Nutrition, αναφέρει ότι η υψηλή κατανάλωση νερού στα μικρά παιδιά, αυξάνει τις επιδόσεις τους στο σχολείο.
Στα 75 παιδιά που μελετήθηκαν, όταν έπιναν περισσότερο νερό, είχαν ταχύτερους χρόνους αντίδρασης σε δοκιμές με εναλλαγή στο αντικείμενο. «Τα δεδομένα ενός βιοδείκτη έχουν δείξει ότι περισσότερα από τα μισά παιδιά στις ΗΠΑ δεν ήταν επαρκώς ενυδατωμένα», δήλωσε ο Δρ. Naiman Khan, καθηγητής Κινησιολογίας και Κοινωνικής Υγείας. «Έχουμε μελετήσει τις διατροφικές επιδράσεις στη γνωστική λειτουργία των παιδιών για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά η ευκαιρία να την ενισχύσουμε με την πρόσληψη νερού είναι πολύ σημαντική. Τα παιδιά βρίσκονται σε μεγαλύτερο κίνδυνο ακούσιας αφυδάτωσης καθώς οι ενήλικες πρέπει να αναγνωρίσουν τις ανάγκες τους και να τους προσφέρουν νερό».
Οι ερευνητές συνέκριναν την ενυδάτωση των παιδιών καθώς και τη γνωστική τους λειτουργία σε τρεις περιπτώσεις, όταν έπιναν φυσιολογικές ποσότητες νερού, όταν έπιναν μόλις μισό λίτρο ανά ημέρα για τέσσερις μέρες και όταν έπιναν 2,5 λίτρα νερού κάθε μέρα για τέσσερις ημέρες.
Όπως αποδείχτηκε, τα παιδιά με υψηλότερα επίπεδα ενυδάτωσης απέδιδαν καλύτερα σε μία εξέταση εναλλαγής πολλαπλών εργασιών που σχεδιάστηκε για να μετρήσει τη γνωστική ευελιξία τους. Επίσης, τα παιδιά απέδιδαν καλύτερα στα μαθήματα και είχαν ταχύτερες αντιδράσεις στην εξέταση εναλλαγής εργασιών όταν έπιναν περισσότερο νερό, ωστόσο δεν είδαν καμία διαφορά στις εξετάσεις που σχεδιάστηκαν για να εξετάσουν την προσοχή τους.
«Τα ευρήματα αυτά δείχνουν πως η υγεία της παιδικής ηλικίας, όπως η σωστή ενυδάτωση ενδέχεται να ωφελεί πολλαπλές γνωστικές διεργασίες συμπεριλαμβανομένης της μνήμης και της γνωστικής ευελιξίας.
Με δεδομένο ότι αυτές οι πτυχές του γνωστικού συστήματος αποτελούν τη βάση για τις σχολικές επιδόσεις, είναι ενδιαφέρον να σκεφτούμε τις μικρές και οικονομικές παρεμβάσεις στην καθημερινότητα, όπως η αύξηση της πρόσληψης νερού για τη βελτίωση της γνωστικής λειτουργίας και της υγείας του εγκεφάλου, για την αποτελεσματικότερη ανταπόκριση των παιδιών κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας», κατέληξε ο καθηγητής Charles Hillman από το Πανεπιστήμιο Northeastern.