Kίνημα Januhairy: Η ομορφιά μέσα από άλλο πρίσμα
10 Ιανουαρίου 2024, 10:00
Ο πρώτος μήνας του έτους είναι παραδοσιακά μία εποχή αλλαγών και αποφάσεων. Οι συνδρομές στο γυμναστήριο αυξάνονται, οι άνθρωποι αναζητούν νέες θέσεις εργασίας και η αποχή από το αλκοόλ και το κρέας είναι μία τάση όλο και πιο δημοφιλής. Όμως, τα τελευταία 6 χρόνια, αυτή η περίοδος χαρακτηρίστηκε επίσης από το «Januhairy», μια πρωτοβουλία που προκαλεί τις γυναίκες να αφήσουν κάτω τα ξυράφια τους για τον Ιανουάριο. Ο επίσημος λογαριασμός της καμπάνιας στο Instagram, ο οποίος έχει πάνω από 40.000 ακόλουθους, δημοσιεύει εικόνες γυναικών που αποδέχονται την τριχοφυΐα του σώματός τους όλο το χρόνο σε μια προσπάθεια να την κανονικοποιήσουν.
«Το Januhairy είναι απελευθερωτικό γιατί σε βάζει να σκέφτεσαι τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεσαι στο σώμα σου και το γιατί», είπε η ιδρύτρια της Januhairy, Laura Jackson στη βρετανική εφημερίδα Metro το 2021, προσθέτοντας: «Ίσως σύντομα να φτάσουμε σε ένα σημείο στο οποίο οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν σε σχέση με τις τρίχες του σώματος και δεν θα χρειαστεί καν να το συζητήσουμε».
Το 2021, μια μελέτη από την εταιρεία έρευνας αγοράς YouGov, αποκάλυψε ότι το 59% των Βρετανών θεωρούσαν τις τρίχες στις γυναικείες μασχάλες «μη ελκυστικές», με τους άνδρες και τις γυναίκες να έχουν σε μεγάλο βαθμό την ίδια άποψη, με 57% και 61% αντίστοιχα. Ωστόσο, η έρευνα κατέληξε επίσης στο συμπέρασμα ότι οι συμπεριφορές αυτές είχαν να κάνουν και με τις γενιές, με τις νεότερες γυναίκες να αποδέχονται περισσότερο τις τρίχες του σώματός τους.
Σίγουρα, οι τρίχες του σώματος γίνονται ολοένα και πιο ορατές, ιδίως στα social media: Το hashtag #bodyhairpositivity έχει πάνω από 214 εκατομμύρια προβολές στο TikTok, η μάρκα ξυραφιών Billie δείχνει τις τρίχες των μοντέλων της και ένα προϊόν ομορφιάς που ονομάζεται Fur Oil είναι διαθέσιμο για όποιον θέλει να κάνει τις τρίχες του σώματός του μαλακότερες.
Tags: αποτρίχωση, ριζική αποτρίχωση