Εκτός προϋπολογισμού η Ενιαία Τράπεζα Ηλεκτρονικών φακέλων Υγείας
23 Φεβρουαρίου 2024, 15:48
Στη βουλή των αντιπροσώπων κατατέθηκε χθες, ο προϋπολογισμός της Εθνικής Αρχής Ηλεκτρονικής Υγείας για το 2024, στον οποίο δεν περιλαμβάνεται πρόνοια για το έργο της Ενιαίας Τράπεζας Ηλεκτρονικών φακέλων Υγείας του πολίτη.
Ο προϋπολογισμός της αρχής προβλέπει έσοδα συνολικού ύψους €5.725.506 που προέρχονται από κρατική χορηγία, το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και Ευρωπαϊκά Προγράμματα.
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση που κατατέθηκε στη Βουλή, για το έτος 2024 δεν προβλέπεται να υπάρξει ταμιακό πλεόνασμα ή έλλειμμα.
Οι συνολικές δαπάνες τις Αρχής αφορούν λειτουργικά άλλα έξοδά ύψους €5.675.506 στα οποία περιλαμβάνονται αποδοχές προσωπικού €258.679 και έξοδα αντιμισθίας προέδρου και μελών του συμβουλίου €38.220.
Επιπλέον ποσό ύψους €3.037.875 αφορά τα Ευρωπαϊκά Ανταγωνιστικά προγράμματα και πρόνοια €1.662.876 για την αγορά μηχανογραφικού εξοπλισμού εκ των οποίων €1.367.875 αφορούν έργο του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Στον προϋπολογισμό συμπεριλαμβάνεται επίσης και το ποσό των €50 χιλ. για μη προβλεπόμενες δαπάνες και αποθεματικό.
Συγκεκριμένα €187 χιλ. αφορούν την πρόνοια για τις ήδη πληρωμένες θέσεις και για την δημιουργία των 11 νέων θέσεων που έχουν εγκριθεί από το Υπουργείο Οικονομικών και οι οποίες θα πληρωθούν το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Τέλος όπως σημειώνεται στην έκθεση, για το έργο της Ενιαίας Τράπεζας Ηλεκτρονικών φακέλων Υγείας του πολίτη το οποίο αποτελεί υποχρέωση της Εθνικής Αρχής Ηλεκτρονικής Υγείας δεν έχει συμπεριληφθεί οποιαδήποτε πρόνοια αφού το Υπουργείο Οικονομικών θεωρεί ότι το έργο δεν είναι αρκετά ώριμο.
Επιπρόσθετα το έργο δεν έχει ακόμη εγκριθεί από το Υφυπουργείο Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής και για να προχωρήσουν οι απαιτούμενες εγκρίσεις, απαιτείται αρκετός χρόνος.
Ωστόσο, όπως σημειώνεται, σε περίπτωση που το έργο προχωρήσει εντός του 2024 το Υπουργείο Οικονομικών προτίθεται να παραχωρήσει πρόσθετες πιστώσεις όταν και εφόσον απαιτηθούν σύμφωνα με τις νενομισμένες διαδικασίες.
M.M