Πως μαθαίνουμε και πως θυμόμαστε καλύτερα τα μαθήματα;
19 Ιανουαρίου 2020, 09:10
Η μαθησιακή πυραμίδα που δημιούργησαν στο Ινστιτούτο NTL στο Bethel, περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνουν οι εγκέφαλοί μας και συγκρατούν τις πληροφορίες.
Έτσι, οι άνθρωποι θυμούνται το 5% αυτού που μαθαίνουν όταν το έχουν μάθει από μια διάλεξη, το 10% αυτού που μαθαίνουν όταν το έχουν μάθει από την ανάγνωση, το 20% αυτού που μαθαίνουν από οπτικοακουστικό περιεχόμενο, το 30% αυτού που μαθαίνουν όταν βλέπουν μια επίδειξη, το 50% αυτού που μαθαίνουν όταν συμμετέχουν σε ομαδική συζήτηση, το 75% αυτού που μαθαίνουν όταν ασκούν αυτό που έμαθαν και το 90% αυτού που μαθαίνουν όταν το χρησιμοποιούν αμέσως ή το διδάσκουν σε άλλους.
Είναι σημαντικό λοιπόν να είμαστε εμπλεκόμενοι σε αυτό που προσπαθούμε να μάθουμε αν θέλουμε να το συγκρατήσουμε για πολλά χρόνια. Και ταυτόχρονα πρέπει να το διαβάζουμε μόνοι μας, να έχουμε οπτικοακουστικά βοηθήματα αν είναι εφικτό και να το συζητάμε ώστε να το εμπεδώνουμε.
Η απλή διδαχή από ένα βήμα όπου κάποιος μιλάει, και οι υπόλοιπου απλά ακούν, έχει ελάχιστα αποτέλεσμα παρότι σε πρώτη φάση όλα τα παιδιά συμφωνούν ότι αν προσέξουν στο μάθημα τον δάσκαλο, δεν χρειάζονται μετά πολύ διάβασμα για να μάθουν το μάθημα. Το ερώτημα όμως είναι πόσο καιρό θα το θυμούνται; Τελικά στο τέλος του σχολικού έτους, όποιος δεν συνήθιζε να διαβάζει καλά κάθε μέρα, δεν θυμάται παρά ελάχιστα πράγματα.
Συστήνουν λοιπόν οι ειδικοί να μην εφησυχάζουν γονείς και παιδιά από το γεγονός ότι το παιδί είναι "έξυπνο" και μαθαίνει το μάθημα από την παράδοση με αποτέλεσμα να το λέει την άλλη μέρα στο δάσκαλο. Το θέμα είναι, μπορεί να το πει ένα μήνα μετά;
ΠΗΓΗ
lifehack.org
Tags: εξυπνάδα, εξυπνάδα και επιτυχία, έξυπνοι άνθρωποι, Παιδί, παιδιά