ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Οθόνες αφής: Ας μην τις χρησιμοποιούν πολλές ώρες τα μικρά παιδιά

29 Ιανουαρίου 2021, 16:00

images

Σύμφωνα με νέα έρευνα, τα μικρά παιδιά που περνούν πολλές ώρες μπροστά από μια οθόνη έχουν μεγαλύτερη διάσπαση προσοχής σε σύγκριση με τα παιδιά που περνούν λιγότερο χρόνο σε οθόνη αφής, σύμφωνα με νέα έρευνα του Πανεπιστήμιου του Birkbeck του Λονδίνου, το Κινγκς Κόλετζ του Λονδίνου και του Πανεπιστημίου του Μπαθ στην Αγγλία.

«Η χρήση των smartphone από τα μωρά και τα νήπια έχει αυξηθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια. Τα πρώτα χρόνια της ζωής ενός παιδιού είναι πολύ σημαντικά έτσι ώστε να ελέγξουν την προσοχή τους και να αγνοήσουν τις αποσπάσεις, δεξιότητες που αποκτούνται νωρίς και είναι σημαντικές για την μετέπειτα ακαδημαϊκή τους εξέλιξη. Υπάρχει ανησυχία ότι η πολύωρη χρήση της οθόνης αφής μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την προσοχή τους χωρίς να υπάρχουν όμως εμπειρικές ενδείξεις για να το επιβεβαιώσουν» σημειώνει ο επικεφαλής καθηγητής εκ των ερευνητών Tim Smith από το κέντρο για τον Εγκέφαλο και τη Γνωστική Ανάπτυξη του Birkbeck.

Η μελέτη με τίτλο TABLET του καθηγητή Tim Smith εξέτασε παιδιά ηλικίας 12 μηνών με διαφορετικά επίπεδα χρήσης της οθόνης.  Για την έρευνα, μπήκαν υπό παρακολούθηση για τα επόμενα 2,5 χρόνια, ενώ χρειάστηκε να προσέλθουν στα εργαστήρια τρεις φορές, μια φορά στην αρχή της έρευνας, στους 18 μήνες και στα 3,5 χρόνια. Κάθε φορά τα παιδιά έκαναν διάφορες εργασίες σε υπολογιστή. Αντικείμενα εμφανίζονταν σε διαφορετικά μέρη της οθόνης για να εκτιμηθεί το πόσο γρήγορα τα παιδιά έστρεφαν το βλέμμα τους στα αντικείμενα και πόσο καλά μπορούσαν να αγνοήσουν τα εμβόλιμα αυτά αντικείμενα.

«Ανακαλύψαμε ότι τα παιδιά που περνούσαν περισσότερο χρόνο μπροστά από μια οθόνη αφής κοιτούσαν γρηγορότερα τα αντικείμενα όταν εμφανίζονταν στην οθόνη ενώ ήταν λιγότερο ικανά να αγνοήσουν τα εμβόλιμα αντικείμενα σε σχέση με τα παιδιά που χρησιμοποιούσαν λιγότερο τις ηλεκτρονικές συσκευές» καταλήγει. Η επίσης ερευνήτρια Δρ Rachael Bedford από το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Bath συμπληρώνει: «Αυτό που θα πρέπει να γνωρίζουμε μελλοντικά είναι πώς αυτό το μοτίβο της διάσπασης της προσοχής σχετίζεται με την προσοχή στον πραγματικό κόσμο: Είναι θετικό σημάδι το ότι τα παιδιά έχουν αφομοιώσει το «multitasking» στην σύνθετη πραγματικότητα ή αυτό σχετίζεται με τις  δυσκολίες κατά τη διάρκεια εργασιών που απαιτούν συγκέντρωση;».


Σχετικά Άρθρα