Η πανδημία έχει αλλάξει τις συνήθειες ομορφιάς
28 Απριλίου 2022, 16:00
Οι καραντίνες που επιβλήθηκαν εξαιτίας της πανδημίας και η εργασία από το σπίτι έχουν μεταμορφώσει την αγορά ομορφιάς. Αυτό διαπίστωσε η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Kantar, σε πρόσφατη μελέτη της για το θέμα. Όπως φάνηκε μάλιστα, ο αριθμός των προϊόντων που χρησιμοποιούνται έχει μειωθεί σημαντικά, ενώ οι καταναλωτές επέλεξαν προϊόντα υψηλής ποιότητας, φιλικά προς το περιβάλλον.
Στην έκθεσή της, η Kantar ανέλυσε τις αγοραστικές συνήθειες περισσότερων από 300.000 ατόμων και νοικοκυριών σε 20 χώρες και τις καθημερινές συνήθειες των γυναικών σε 7 οικονομικά ισχυρές χώρες για να κατανοήσει τον αντίκτυπο του διετούς lockdown λόγω κορωνοϊού σε ό,τι αφορά τα προϊόντα ομορφιάς.
Μείωση στη χρήση καλλυντικών
Τα δεδομένα που συγκέντρωσε η Kantar δείχνουν μια εντυπωσιακή μείωση της εβδομαδιαίας χρήσης καλλυντικών, με την εβδομαδιαία χρήση να έχει μειωθεί κατά μέσο όρο 28%, σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα και 31% σε σύγκριση με τα δεδομένα που είχαν συλλεχθεί πριν μία πενταετία.
Η μελέτη προσδιορίζει επίσης ότι περισσότεροι καταναλωτές εστιάζουν πλέον στην αγορά προϊόντων ομορφιάς μακράς διαρκείας που μπορούν να εφαρμοστούν γρήγορα.
Ανάπτυξη της αγοράς περιποίησης μαλλιών
Κατά τη διάρκεια της περιόδου της πανδημίας, το ποσοστό των γυναικών που επέλεξαν να μακρύνουν τα μαλλιά τους αυξήθηκε από 58% κατά μέσο όρο το 2017 σε 62% το 2021. Ταυτόχρονα, οι γυναίκες επέλεξαν να λούζουν τα μαλλιά τους λιγότερο συχνά.
Όπως αναφέρει η έρευνα, τα μαλακτικά και οι θεραπείες μαλλιών αυξήθηκαν σε αξία πωλήσεων κατά 5% το 2020 (σε σύγκριση με το 2019) και 7% το 2021 (σε σύγκριση με το 2020).
Στροφή στην περιβαλλοντική συνείδηση
Μια άλλη βασική τάση που σημειώνεται από την Kantar είναι η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών προϊόντων ομορφιάς σχετικά με θέματα βιωσιμότητας και ασφάλειας.
Ως εκ τούτου, τα προϊόντα προσώπου και σώματος που παρασκευάζονται από φυσικά συστατικά αντιπροσώπευαν το 24% των πωλήσεων το 2021, σε σύγκριση με το 18% των πωλήσεων το 2017. Μάλιστα, η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Γαλλία, όπου η διαφορά ήταν από 23% των Γάλλων καταναλωτών το 2019 σε 32% στο 2021.
Οι καταναλωτές με περιβαλλοντική συνείδηση είναι επίσης πρόθυμοι να πληρώσουν επιπλέον για βιώσιμα και φυσικά προϊόντα.
«Αν και οι καταναλωτές αναζητούν πιο απλές ρουτίνες και μια «φυσική» εμφάνιση, αυτό δεν σημαίνει ότι θα απομακρυνθούν ξαφνικά από τα προϊόντα ομορφιάς. Οι καταναλωτές θα χρησιμοποιήσουν διάφορα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις τους », δήλωσε η Ashley Kang, Global Beauty Director της Kantar.
Έτσι, σχετικά με την περιποίηση δέρματος, οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να επικεντρώνονται στα βιώσιμα, φυσικά προϊόντα, ενώ, με τον αυξανόμενο αριθμό των γυναικών που λατρεύουν τα μακριά μαλλιά, οι θεραπείες μαλλιών και τριχωτού της κεφαλής αποτελούν μια σημαντική ευκαιρία ανάπτυξης.
Tags: Ομορφιά, πανδημία, Πρότυπα ομορφιάς, συνταγές ομορφιάς