ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Στην Ολομέλεια το νομοσχέδιο για διαχείριση περιβαλλοντικού θορύβου

13 Απριλίου 2022, 06:00

images

Έπειτα από τρεις συνεδρίες και μία προειδοποιητική επιστολή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η τροποποίηση του νομοσχεδίου για την αξιολόγηση και διαχείριση του περιβαλλοντικού θορύβου θα τεθεί αύριο ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής .

Σύμφωνα με την έκθεση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Περιβάλλοντος, η τροποποίηση του «περί Αξιολόγησης και Διαχείρισης του Περιβαλλοντικού Θορύβου Νόμου του 2022», προβλέπει τις μεθόδους αξιολόγησης για τον υπολογισμό της έκθεσης σε διαφορετικά επίπεδα θορύβου από οδική, αεροπορική και σιδηροδρομική κυκλοφορία και βιομηχανικές εγκαταστάσεις, οι οποίες είναι κοινές για όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και χρησιμοποιούνται για την εκπόνηση των Στρατηγικών Χαρτών Θορύβου και των Σχεδίων Δράσης ανά πενταετία.

Μετά από διαπίστωση ότι πρόνοιες του νομοσχεδίου δεν είναι ορθά εναρμονισμένες με τις πρόνοιες της σχετικής Οδηγίας, κυρίως όσον αφορά την ορθή απόδοση των σχετικών μαθηματικών εξισώσεων/τύπων, το αρμόδιο υπουργείο επανεξέτασε τις εν λόγω πρόνοιες και προέβη σε δύο αναθεωρήσεις του κειμένου αυτού, το οποίο έθεσε ενώπιον της επιτροπής για σκοπούς συνέχισης και ολοκλήρωσης της εξέτασής του.

Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκρινε σκόπιμη την κατά προτεραιότητα συζήτηση του νομοσχεδίου, σύμφωνα με τις πρόνοιες του Κανονισμού 40Α της Βουλής των Αντιπροσώπων, εφόσον η χρονική δέσμευση που τέθηκε από την εν λόγω Οδηγία για την υιοθέτηση των προνοιών της από τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2021, και το νομοσχέδιο κατατέθηκε στη Βουλή μετά τη λήξη της προθεσμίας και συγκεκριμένα τη 10η Φεβρουαρίου 2022. 

Η εκπρόσωπος του Τμήματος Περιβάλλοντος ανέφερε στην επιτροπή ότι ο Στρατηγικός Χάρτης Θορύβου για τα Πολεοδομικά Συγκροτήματα με πληθυσμό άνω των διακοσίων χιλιάδων (200 000) κατοίκων, δηλαδή για τη Λευκωσία, τη Λεμεσό, τη Λάρνακα και την Πάφο, εκπονείται ανά πενταετία βάσει της μεθοδολογίας αξιολόγησης του θορύβου από οδικές, σιδηροδρομικές και αεροπορικές μεταφορές και από χώρους βιομηχανικής δραστηριότητας, όπως αυτή προβλέπεται στο σχετικό υπό τροποποίηση παράρτημα της βασικής νομοθεσίας, και ακολούθως υποβάλλεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. 

Τονίζεται ότι η εκπόνηση του εν λόγω Στρατηγικού Χάρτη Θορύβου είναι αναγκαία, ώστε σε περίπτωση που διαπιστωθεί υπέρβαση των επιτρεπτών ορίων των δεικτών θορύβου σε οποιαδήποτε περιοχή, δηλαδή μέτρηση άνω των εξήντα (60) ντεσιμπέλ για το δείκτη θορύβου ημέρας-βραδιάς-νύχτας και άνω των εβδομήντα (70) ντεσιμπέλ για το δείκτη βραδινού θορύβου, το τμήμα ετοιμάζει σχέδιο δράσης με ισχύ έως και την επόμενη χαρτογράφηση.

Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης λαμβάνονται διάφορα μέτρα για την αντιμετώπιση του εν λόγω προβλήματος, όπως για παράδειγμα η μείωση του ορίου ταχύτητας, οι μονοδρομήσεις δρόμων, η εγκατάσταση ηχοπετασμάτων και η προτροπή του κοινού για αύξηση της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων. 

Αξίζει να αναφερθεί ότι η Δημοκρατία οφείλει να χρησιμοποιήσει τις νέες αυτές μεθόδους αξιολόγησης του θορύβου στο πλαίσιο του τέταρτου γύρου στρατηγικής χαρτογράφησης του θορύβου για την εκπόνηση Στρατηγικών Χαρτών Θορύβου μέχρι την 30η Ιουνίου 2022 και τη θέσπιση των σχετικών σχεδίων δράσης μέχρι τη 18η Ιουλίου 2023.

Της Ουρανίας Στυλιανού

Σχετικά Άρθρα