Προκρίνουν υποχρεωτική λειτουργία ολοήμερου σχολείου
08 Ιανουαρίου 2025, 15:53
Σε αυτεπάγγελτη εξέταση των ωρολόγιων και αναλυτικών προγραμμάτων στη δημοτική, μέση γενική και μέση τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, προέβη σήμερα η Βουλή των Αντιπροσώπων, με τους πλείστους βουλευτές να τονίζουν ότι ο θεσμός απέτυχε και χρειάζεται ριζική αναδόμηση, ούτως ώστε να συνάδει με τη σύγχρονη εκπαίδευση και με τις ανάγκες της οικονομίας του τόπου.
Συγκεκριμένα, η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας, η οποία συνήλθε στην πρώτη συνεδρία της μετά την διακοπή των νομοθετικών εργασιών του Κοινοβουλίου για τις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, προχώρησε με τη διαδικασία του αυτεπαγγέλτου, στην αξιολόγηση των ωρολόγιων και αναλυτικών προγραμμάτων σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του προέδρου της, βουλευτή ΔΗΚΟ Παύλου Μυλωνά.
Κοινός παρονομαστής για όλους του εμπλεκομένους φορείς, υπηρεσίες και βουλευτές σε παρεμβάσεις ενώπιον της επιτροπή και δηλώσεις τους αμέσως μετά, είναι η επιτακτική αναγκαιότητα της υποχρεωτικής λειτουργίας ολοήμερων σχολείων.
Σημείωσαν ότι το ολοήμερο σχολείο θα επιλύσει επίσης το πρόβλημα της παράλληλης εκπαίδευσης των ιδιαίτερων μαθημάτων του απογεύματος και το βαρύ κόστος που επωμίζονται οι οικογένειες.
Επεσήμαναν ότι τα ποσά που διατίθενται για την δημόσια εκπαίδευση είναι πολύ μεγάλα και ότι απαιτείται η σωστή κατανομή τους ώστε να παρέχεται η σωστή εκπαίδευση στους μαθητές με λιγότερη ύλη, αξιοποιώντας τις ικανότητες και τις δεξιότητες τους.
Η Διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Έλενα Χατζηκακού, δήλωσε ότι «οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί είναι με το μαχαίρι στο λαιμό, για να προλάβουν την ύλη».
Εκπρόσωποι των συντεχνιών, επεσήμαναν ότι καταβάλλονται προσπάθειες από το 1999 για προώθηση του ολοήμερου σχολείου, ενώ δεν έκρυψαν την δυσφορία τους, για το γεγονός ότι αυτές οι προσπάθειες δεν είναι ολοκληρωμένες αλλά αποσπασματικές.
Εκπρόσωπος του Υπουργείο Μεταφορών μιλώντας ενώπιον της επιτροπής ανέφερε ότι υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε οδηγούς λεωφορείων για εξυπηρέτηση μαθητών.
Σημείωσε ότι υπάρχουν περιοχές όπου τα παιδιά και οι γονείς επιθυμούν την χρήση λεωφορείων αλλά αυτό είναι πρακτικά δύσκολο.
Ενώπιον της Επιτροπής τέθηκε το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων με τον πρόεδρο της επιτροπής Παιδείας να δηλώνει ότι σήμερα λόγω φόρτου της ύλης των μαθημάτων οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν χρόνο για άλλες δραστηριότητες για τα παιδιά.
Ο κ. Μυλωνάς σε δηλώσεις μετά την συνεδρία τόνισε ότι τα τελευταία χρόνια, λόγω του βεβαρημένου προγράμματος, οι δάσκαλοι και ειδικά οι καθηγητές δεν έχουν χρόνο για άλλες δραστηριότητες με τους μαθητές, ενώ επεσήμανε πως «εμείς παίζαμε μπάλα με τους καθηγητές μας και δεντροφυτεύαμε ολόκληρες περιοχές».
Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Πρόδρομος Αλαμπρίτης ανέφερε ότι καταβάλλονται προσπάθειες, αλλά τα αποτελέσματα δεν είναι τα αναμενόμενα. Επεσήμανε ότι με το υποχρεωτικό ολοήμερο σχολείο, θα πρέπει να διευρυνθεί το ωράριο λειτουργίας των σχολείων.
Μεταξύ άλλων, ανέφερε επίσης, ότι «δεν μπορεί το σχολείο να τελειώνει η ώρα 1:30 το μεσημέρι, με αποτέλεσμα να αναγκάζονται οι γονείς να μεταφέρουν τα παιδιά τους στα φροντιστήρια».
Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης, υπέδειξε ότι κατάντησε απρόσωπο το εκπαιδευτικό σύστημα, με αποτέλεσμα παιδιά να μην είναι ευτυχισμένα στα σχολεία.
«Πολλή ύλη και λίγος χρόνος για τα υπόλοιπα θέματα», ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι το εκπαιδευτικό σύστημα δεν συμβαδίζει με τις σύγχρονες τεχνολογικές και ανθρωπολογικές ανάγκες της κοινωνίας.
Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΔΗΚΟ Χρύσανθος Σαββίδης, δήλωσε ότι «είχαμε 200 αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα, χωρίς όμως τα αναμενόμενα αποτελέσματα».
Εξάλλου, ο βουλευτής ΔΗΠΑ Αλέκος Τρυφωνίδης, είπε ότι στην επόμενη συνεδρία της Επιτροπής θα πρέπει να παρευρίσκονται όλοι οι συναρμόδιοι Υπουργοί της Παιδείας, Οικονομικών και Μεταφορών, έτσι ώστε η συζήτηση να αναχθεί σε πολιτικό επίπεδο και να ληφθούν οι αναγκαίες αποφάσεις.
E.X.
Tags: Σχολείο