Παράπονα ασθενών για προβλήματα επικοινωνίας με γιατρούς
12 Δεκεμβρίου 2024, 06:00
Πολλά είναι τα παράπονα των ασθενών για προβλήματα επικοινωνίας με γιατρούς, όπως καταδεικνύεται από το νέο Παρατηρητήριο Δικαιωμάτων Ασθενών της Ομοσπονδίας Συνδέσμων Ασθενών Κύπρου (ΟΣΑΚ).
Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία, τον Νοέμβριο η ΟΣΑΚ δέχθηκε 38 παράπονα, από 42 τον Οκτώβριο.
Αριθμός παραπόνων αφορούσαν γιατρούς, προσωπικούς και ειδικούς, για τον τρόπο επικοινωνίας και εξυπηρέτησης των ασθενών. Λόγω προβλημάτων επικοινωνίας μεταξύ γιατρών και ασθενών, δημιουργούνται παράπονα και παρερμηνείες των οδηγιών που δίνονται για την θεραπευτική αγωγή των ασθενών.
Παράπονα λήφθηκαν επίσης για απόρριψη ονομαστικών αιτημάτων για χορήγηση φαρμακευτικών σκευασμάτων εκτός ΓεΣΥ και απόρριψη αιτημάτων επιπρόσθετων θεραπειών (φυσιοθεραπειών και λογοθεραπειών).
Αριθμός παραπόνων αφορούσε επίσης και προβλήματα που αφορούν τον χρόνο αναμονής και εξυπηρέτησης στα ΤΑΕΠ.
Διευκρινίζεται ότι τα παράπονα που λαμβάνονται αφορούν την εκδοχή των ασθενών και με βάση τις διαδικασίες που ακολουθούνται στο Παρατηρητήριο της ΟΣΑΚ, τυγχάνουν διερεύνησης από τους αρμόδιους φορείς.
Όσον αφορά την ηλικία των ασθενών που υπέβαλαν τα περισσότερα παράπονα ήταν 71 ετών και πάνω και 51-70 ετών.
Από το σύνολο των παραπόνων τον Νοέμβριο, τα περισσότερα αφορούσαν παράπονα εναντίον ιατρών και ακολούθησαν παράπονα εναντίον του ΟΑΥ και του Υπουργείου Υγείας.
Της Γεωργίας Χαννή
Tags: ασθενείς, Ασθενής, γενικός γιατρός, γιατροί