ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Βρήκαν λύση στο θόρυβο αεροδρομίων

23 Νοεμβρίου 2023, 07:35

images

Ανοίγει ο δρόμος για διαχείριση του θορύβου στα κυπριακά αεροδρόμια και ανακούφιση των δεκάδων πολιτών που διαβιούν σε μικρή απόσταση από τα αεροδρόμια.

Με πρόταση νόμου που κατέθεσε ο πρόεδρος της επιτροπής Περιβάλλοντος, βουλευτής του κινήματος Οικολόγων Χαράλαμπος Θεοπέμπτου, με την οποία συμφώνησαν όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα, επιχειρείται να δοθεί λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα.

Η πρόταση νόμου, αναμένεται να ψηφιστεί ομόφωνα σήμερα από την ολομέλεια της Βουλής.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία στα αεροδρόμια με περισσότερες από 50.000 κινήσεις (απογειώσεις-προσγειώσεις) ετησίως, εξαιρουμένων όσων χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για εκπαίδευση σε ελαφρά αεροσκάφη, θα πρέπει να γίνεται διαχείριση του θορύβου, με την εφαρμογή διάφορων μέτρων.

Η πρόταση του κ. Θεοπέμπτου προνοεί την τροποποίηση του νόμου για τον περιβαλλοντικό θόρυβο μειώνοντας ουσιαστικά τον αριθμό των κινήσεων από τις 50,000 στις 10,000 κινήσεις, αριθμός που προ-απαιτείται ως ο ελάχιστος, με σκοπό την πραγματοποίηση της χαρτογράφησης θορύβου στα αεροδρόμια.

Με τη σχετική τροποποίηση του νόμου, τα δύο αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου θα εμπίπτουν πλέον στις πρόνοιες του νόμου περί Αξιολόγησης και Διαχείρισης του Περιβαλλοντικού Θορύβου, οπότε η κυβέρνηση θα είναι υποχρεωμένη να εκπονεί κάθε πέντε χρόνια Στρατηγικούς Χάρτες Θορύβου (ΣΧΘ) και να προχωρεί σε δράσεις σε συνεργασία με τα εμπλεκόμενα και συναρμόδια τμήματα, (υπουργεία και φορείς), με σκοπό την ορθή αξιολόγηση και διαχείριση του περιβαλλοντικού θορύβου στον οποίο εκτίθενται οι άνθρωποι και ο πληθυσμός γενικότερα.

Ο κ. Θεοπέμπτου, σε δηλώσεις στη StockWatch, είπε ότι «πολύ συχνά η βουλή δεχόταν παράπονα από τους κατοίκους των κοινοτήτων Μενεού – Δρομολαξιάς αλλά και από το Κίτι, για τον έντονο θόρυβο σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και τη νύκτας, ειδικά σε περιόδους αιχμής κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Όσον αφορά τα μέτρα για μετριασμό της έντασης του θορύβου, εξήγησε ότι «σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όταν τα αεροδρόμια βρίσκονται σε πόλεις ή πλησίον των πόλεων, μειώνουν τις νυχτερινές πτήσεις, ή τοποθετούν γύρω από το δίαυλο συστήματα, τα οποία αντανακλούν τον ήχο ψηλά, εμποδίζοντας τον να ταξιδέψει οριζόντια και να φθάσει στις κοινότητες ή τις πόλεις που βρίσκονται σε μικρή απόσταση από το αεροδρόμιο».

Ανάμεσα στα μέτρα, σημείωσε, περιλαμβάνονται και κίνητρα προς τους πιλότους να προσγειώσουν ή να απογειώσουν το αεροπλάνο τους με λιγότερο θόρυβο.

Της Ηρώς Ευθυμίου

Σχετικά Άρθρα