Ασθενείς: Βαθμολογούν 9,1 στα 10 την ενδονοσοκομειακή φροντίδα
06 Αυγούστου 2024, 06:00
Με βαθμό ικανοποίησης 9,1 στα 10, αξιολόγησαν οι δικαιούχοι του ΓεΣΥ τις υπηρεσίες ενδονοσοκομειακής φροντίδας υγείας το εξάμηνο του 2024, μέσω του ερωτηματολογίου που αποστέλλεται στους ασθενείς από τον ΟΑΥ μετά την έξοδο τους από τα νοσηλευτήρια.
Η Ανώτερη Λειτουργός του Οργανισμού Ασφάλισης Υγείας (ΟΑΥ) Μόνικα Κυριάκου, ανέφερε στο YgeiaWatch ότι η μέση βαθμολογία που προκύπτει από τις αξιολογήσεις ανέρχεται σε 9,1 από τα 10, έναντι 9 για ολόκληρο το 2023.
«Φαίνεται ότι αναφορικά με τη διαδικασία αξιολογησης των υπηρεσιών που λαμβάνουν οι ασθενείς, η συντριπτική πλειοψηφία των ασθενών είναι ικανοποιημένοι», επισημαίνει. Ωστόσο, η κ. Κυριάκου, απευθύνει έκκληση στους ασθενείς να συμπληρώνουν τα ερωτηματολόγια, αναφέροντας ότι το ποσοστό όσων τα συμπληρώνουν είναι κάτω από το 30%.
«Εάν υπάρξει αύξηση των απαντήσεων, θα υπάρχει η δυνατότητα για περαιτέρω βελτιώσεις στις υπηρεσίες που λαμβάνουν οι ασθενείς και η διόρθωση κάποιων κενών εκεί και όπου παρατηρούνται», τονίζει.
Τί αξιολογούν οι ασθενείς
Σημειώνεται ότι η αξιολόγηση των υπηρεσιών ενδονοσοκομειακής φροντίδας υγείας από τους δικαιούχους του ΓεΣΥ ξεκίνησε στις 26 Απριλίου 2023, με στόχο τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών φροντίδας υγείας.
Σύμφωνα με τον ΟΑΥ, όλοι οι δικαιούχοι οι οποίοι λαμβάνουν υπηρεσίες ενδονοσοκομειακής φροντίδας υγείας και έχουν πάρει εξιτήριο από νοσηλευτήριο του ΓεΣΥ, καλούνται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) όπως συμπληρώνουν ηλεκτρονικά σύντομο σχετικό ερωτηματολόγιο.
Σημειώνεται ότι μόλις το νοσηλευτήριο υποβάλει στον οργανισμό την απαίτηση για την αποζημίωση, όταν δηλαδή ολοκληρωθεί η ενδονοσοκομειακή φροντίδα, ο δικαιούχος αυτόματα λαμβάνει ένα email στο οποίο αναφέρονται κάποια στοιχεία για την νοσηλεία που προηγήθηκε, συμπεριλαμβανομένου και ενός λεκτικού μαζί με ένα σύνδεσμο που οδηγεί τον ασθενή να συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο που αφορά τις υπηρεσίες που έλαβε κατά τη διάρκεια της ενδονοσοκομειακής φροντίδας.
Η τελευταία ερώτηση ζητά από τον ασθενή να αξιολογήσει γενικότερα τη φροντίδα που έλαβε στο νοσηλευτήριο με κλίμακα από 0 «πολύ κακή» μέχρι 10 «πολύ καλή».
Στη συνέχεια τα αποτελέσματα αποστέλλονται στον ΟΑΥ, ενώ ενημερώνονται και τα νοσηλευτήρια με στόχο να αφουγκραστούν τις ανησυχίες των ασθενών και τη βελτίωση σε κάποιες υπηρεσίες.
Μεταξύ άλλων, οι δικαιούχοι καλούνται μέσω του ερωτηματολογίου να αξιολογήσουν την καθαριότητα, τον εξοπλισμό και τις γενικότερες παροχές του δωματίου και του θαλάμου του νοσηλευτηρίου, από το οποίο έλαβαν ενδονοσοκομειακή φροντίδα.
Παράλληλα, έχουν την ευχέρεια να αξιολογήσουν τους ιατρούς, το νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό σε σχέση με τη συμπεριφορά, τις πληροφορίες που μοιράστηκαν μαζί τους, τη δυνατότητα εμπλοκής που τους παρείχαν αναφορικά με τη διαχείριση της υγείας τους, καθώς επίσης και τις επεξηγηματικές οδηγίες που τους δόθηκαν όταν έλαβαν εξιτήριο.
Επίσης, οι δικαιούχοι έχουν την ευκαιρία να αξιολογήσουν τον χρόνο που χρειάστηκε μέχρι να λάβουν την απαραίτητη φροντίδα υγείας και γενικότερα την ποιότητά της.
Της Γεωργίας Χαννή