Βελτιωμένη απόδοση και πολυτέλεια με το νέο Lexus RZ
21 Μαρτίου 2025, 14:11

Στην ανανέωση του RZ, του πρώτου της μοντέλου που βασίστηκε σε μια πλατφόρμα αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα, προχώρησε η Lexus.
Εξοπλισμένο πλέον με νέες προηγμένες τεχνολογίες, το αμιγώς ηλεκτρικό SUV έχει ακόμα μεγαλύτερη ισχύ, αυξημένη αυτονομία και βελτιωμένη συμπεριφορά στον δρόμο, προάγοντας την οδηγική εμπειρία.
Το Lexus RZ είναι το πρώτο προϊόν της ιαπωνικής μάρκας που ενσωματώνει το σύστημα steer-by-wire, το οποίο προσφέρει μια πιο διαισθητική, ομαλή και εύκολη λειτουργία, ειδικά σε δρόμους με στροφές.
Το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του RZ έχει υποβληθεί σε πλήρη αναβάθμιση, με την εισαγωγή ενός νέου e-Axle που εξασφαλίζει αυξημένη ισχύ στον κινητήρα και μειωμένες απώλειες ενέργειας, ενώ υπάρχει και μια νέα μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 77 kWh.
Πλέον η μέγιστη αυτονομία ανέρχεται σε 100 χλμ., ενώ ενσωματώνεται και φορτιστής 22 AC (on-board charger), που εξασφαλίζει μειωμένους -έως και 30 λεπτά- χρόνους ανεφοδιασμού με ηλεκτρική ενέργεια.
Η φόρτιση είναι ταχύτερη και σε χαμηλές θερμοκρασίες χάρη σε μια νέα λειτουργία προ-ρύθμισης της θερμοκρασίας της μπαταρίας, που επιτυγχάνει την εξάλειψη των όποιων καθυστερήσεων.
Παράλληλα, η απόδοση της μπαταρίας έχει βελτιστοποιηθεί μέσω τροποποιήσεων στη δομή της και της υιοθέτησης τεχνολογίας υδρόψυξης, επιτρέποντας με αυτό τον τρόπο την ενίσχυση της απόδοσης από τον ηλεκτροκινητήρα του e-Axle, που μεταφράζεται όχι μόνο σε γρηγορότερη επιτάχυνση και μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, αλλά και ταχύτερη απόκριση εν κινήσει.
Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τρεις εκδόσεις, την RZ 350e με 224 ίππους, την RZ 500e με 380 και την RZ 550e F Sport με 408 PS.
Σημειώνεται ότι η τετρακίνητη έκδοση F Sport προσφέρεται για πρώτη φορά στο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της μάρκας, εξοπλίζοντάς το με ανάρτηση με πιο σπορ ρύθμιση.
Πέρα από τις αναβαθμίσεις στο σύστημα κίνησης, η μάρκα βελτιστοποίησε και την τεχνολογία DIRECT4, ένα σύστημα που φέρει την υπογραφή της και βελτιώνει την πρόσφυση και τη σταθερότητα στα μοντέλα με κίνηση σε όλους τους τροχούς.
Κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση σε ευθεία, η κατανομή της ισχύος εμπρός/πίσω κυμαίνεται από 60:40 έως 0:100, ώστε να καταστέλλονται οι τάσεις κίνησης του αμαξώματος κατά τον διαμήκη άξονα και να επιτυγχάνεται μια άμεση αίσθηση επιτάχυνσης.
Στις στροφές, η αναλογία κατανομής προσαρμόζεται μεταξύ 80:20 και 0:100, ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος και τη γωνία διεύθυνσης, ώστε να συνάδει με τις οδηγικές συνθήκες.
Την εμπειρία οδήγησης βελτιώνει και το Interactive Manual Drive, ένα ηλεκτρονικό σύστημα που ενσωματώνεται στην έκδοση F Sport και επιτρέπει χειροκίνητες αλλαγές εικονικών ταχυτήτων.
Διαφοροποιημένη είναι και η εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου, ειδικά στην έκδοση F Sport όπου δίνεται έμφαση στην αεροδυναμική απόδοση, με την προσθήκη σπόιλερ (εμπρός/πίσω) και ζαντών αεροδυναμικής σχεδίασης με διάμετρο 20 ίντσες.
Στο εσωτερικό έχει γίνει εκτενής χρήση ηχομονωτικών υλικών, ενώ η Lexus παρουσιάζει για πρώτη φόρα επένδυση καμπίνας με γραφικά χαραγμένα με λέιζερ τα οποία βρίσκουν εφαρμογή στο Ultrasuede.
Κατασκευασμένο από βιώσιμα υλικά με 30% φυτική προέλευση, το Ultrasuede φινίρισμα των πάνελ των θυρών προσφέρει μια νέα διάσταση σε επίπεδο πολυτέλειας.