Τέσσερις δράσεις ΥΠΑΝ στο πλαίσιο Εθνικής Στρατηγικής για Αυτισμό
25 Οκτωβρίου 2024, 05:30
Στην Εθνική Στρατηγική και το Σχέδιο Δράσης για τον Αυτισμό 2024-2028, περιλαμβάνονται τέσσερις δράσεις, με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης το έτος 2024, που αφορούν το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ), σύμφωνα με την αρμόδια υπουργό, Αθηνά Μιχαηλίδου.
Όπως ενημερώνει η υπουργός, απαντώντας σε ερώτημα του βουλευτή, Γιώργου Κουκουμά, οι συγκεκριμένες δράσεις αφορούν τη σύσταση Επιστημονικής Επιτροπής, καθορισμός των όρων εντολής της και συνεδρία τρεις φορές τον χρόνο, σύσταση Υπεπιτροπής Εθνικής Επιτροπής Αυτισμού για την Εκπαίδευση, καταγραφή αποφοίτων με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή (ΔΑΦ), για τα έτη 2024-2028 και ενημέρωση Εθνικής Επιτροπής καθώς και συνάντηση ενημέρωσης γονέων/κηδεμόνων αποφοίτων μαθητών/ριών με ΔΑΦ.
Παράλληλα, η κ. Μιχαηλίδου σημειώνει ότι το ΥΠΑΝ συμμετέχει στις συνεδρίες της Επιστημονικής Επιτροπής, με εκπρόσωπό του και ασκεί ουσιαστικό ρόλο στην πραγματοποίηση του πρώτου Εθνικού Συνεδρίου για τον Αυτισμό, που θα πραγματοποιηθεί τον προσεχή Δεκέμβριο. Επίσης, μετά από αίτημα της Διευθύντριας του Τμήματος Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Ατόμων με Αναπηρίες (ΤΚΕΑΑ), το ΥΠΑΝ έχει ορίσει εκπρόσωπο για την Υπεπιτροπή για την Εκπαίδευση, η οποία δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμη από το Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας.
Την ίδια ώρα, αναφέρεται ότι η προσπάθεια καταγραφής δεδομένων αναφορικά με τους/τις απόφοιτους που παρουσιάζουν Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή, για το έτος 2024, βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί, μέχρι το τέλος Νοεμβρίου 2024.
Το ΤΚΕΑΑ και το ΥΠΑΝ θεσμοθέτησαν από το 2017 συνεργασία, με στόχο την αρωγή στους/στις τελειόφοιτους/ες μαθητές/μαθήτριες, οι οποίοι/ες φοιτούν σε Ειδικά Σχολεία ή σε Ειδικές Μονάδες Λυκείων και Σχολών Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, για να ενταχθούν στην αγορά εργασίας. Προς τον σκοπό αυτό, τα τελευταία χρόνια, πραγματοποιούνται συναντήσεις ενημέρωσης γονέων/κηδεμόνων αποφοίτων μαθητών/ριών με αναπηρίες.
Επιπρόσθετα, πραγματοποιήθηκαν σεμινάρια προς το εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό των δημόσιων σχολείων δημοτικής και μέσης εκπαίδευσης που αφορούσαν σε παιδιά με αναπηρίες γενικότερα, συμπεριλαμβανομένης και της ΔΑΦ, αλλά και επιμορφώσεις και ημερίδες που έγιναν στοχευμένα για τον αυτισμό.
Σημειώνεται ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, οι εισηγητές ήρθαν από το εξωτερικό.
Σύμφωνα με την κ. Μιχαηλίδου, οι επιμορφώσεις θα συνεχιστούν και την παρούσα σχολική χρονιά 2024-2025. Επίσης, συνεχίζεται η συνεργασία με ιδιώτες ειδικούς και επαγγελματίες υγείας, στο πλαίσιο των πολυθεματικών συναντήσεων, όπως καθορίζεται σε μία από τις δράσεις που περιλαμβάνονται στην Εθνική Στρατηγική και το Σχέδιο Δράσης για τον Αυτισμό 2024-2028.
Της Γεωργίας Χαννή
Tags: Αυτισμός, φάσμα αυτισμού