ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Η πανδημία έφερε ...πίσω τα παιδιά προσχολικής ηλικίας

22 Απριλίου 2024, 16:00

images

Mελέτη που δημοσιεύτηκε στο JAMA Pediatrics και υπογράφεται από ερευνητές του Νοσοκομείου Cincinnati Children’s σε συνεργασία με τα δημόσια σχολεία του Σινσινάτι στις ΗΠΑ, δείχνει ότι τα σημερινά παιδιά προσχολικής ηλικίας δεν είναι έτοιμα για το νηπιαγωγείο.

Τα ευρήματα βασίστηκαν σε δεδομένα από 8.000 παιδιά νηπιαγωγείου που έλαβαν μέρος σε μια αξιολόγηση για το νηπιαγωγείο (Kindergarten Readiness Assessment – KRA-) το 2018, το 2019, το 2021 και το 2022- συμπεριλαμβανομένων 3.200 παιδιών που λαμβάνουν φροντίδα μέσω των κλινικών πρωτοβάθμιας περίθαλψης του Cincinnati Children’s. 

Μόνο το 30% των παιδιών, αξιολογήθηκαν ως ικανοί για το νηπιαγωγείο το 2021, μία σημαντική μείωση από το 40% (ή 4 στους 10) που αξιολογήθηκαν ως έτοιμοι το 2018. Κι η ίδια τάση συνεχίστηκε και το 2022. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ένα παρόμοιο μοτίβο στα 3.200 παιδιά που λαμβάνουν φροντίδα μέσω των χώρων πρωτοβάθμιας περίθαλψης του Cincinnati Children’s: το 21,5% κρίθηκε έτοιμο να μάθει το 2021 σε σύγκριση με το 32% το 2018.

«Αυτό σημαίνει ότι 7 στα 10 παιδιά του δημόσιου σχολείου του Σινσινάτι, θεωρούνταν ανέτοιμα να μάθουν, όταν μπήκαν στο νηπιαγωγείο, κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Θα χρειαστεί εντατική προσπάθεια σε πολλαπλά επίπεδα για να βοηθήσουμε αυτά τα παιδιά να ξεπεράσουν αυτές τις ελλείψεις», εξηγεί η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Δρ Kristen Copeland από το Τμήμα Γενικής και Κοινοτικής Παιδιατρικής.

Τα χαμηλότερα επίπεδα ετοιμότητας σχετίζονταν με παράγοντες, όπως:

-η αποτυχία του παιδιού σε προηγούμενη αξιολόγηση αναπτυξιακού ελέγχου μεταξύ 18 μηνών και 5 ετών,

-η ασφάλιση του παιδιού σε πρόγραμμα ασφάλισης υγείας με περιορισμένο εισόδημα και πόρους (Medicaid),

-η ισπανόφωνη εθνικότητα,

-η ανάγκη για χρήση ιατρικού διερμηνέα κατά τη διάρκεια των επισκέψεων στην κλινική,

-το ανδρικό φύλο,

-η περιορισμένη ανάγνωση των γονιών στα παιδιά,

-προηγούμενες αναφορές επισιτιστικής ανασφάλειας.

Αν και οι χαμηλότερες βαθμολογίες ετοιμότητας μπορούν να θεωρηθούν ανησυχητικές, η ερευνητική ομάδα αναφέρει ότι πολλοί από τους παράγοντες που περιορίζουν τη σωστή προετοιμασία για το νηπιαγωγείο, μπορούν να αντιμετωπιστούν: «Τα καλά νέα είναι ότι εντοπίσαμε αρκετούς παράγοντες που προέβλεπαν τη μετέπειτα ετοιμότητα για το νηπιαγωγείο, τους οποίους ήδη υπολογίζουμε στην πρωτοβάθμια περίθαλψη. Επιπλέον, διαθέτουμε στις δομές τρόπους για να εξασφαλίσουμε γρήγορα στα παιδιά την πρόσθετη βοήθεια που χρειάζονται, είτε πρόκειται για λογοθεραπεία, νομική βοήθεια και άλλες απαραίτητες παροχές», καταλήγει η Δρ Kristen Copeland.

Σχετικά Άρθρα