ΙατροίΔιατροφολόγοιΑισθητικοίΝοσηλευτήριαΔιαγνωστικάΧημείαΦαρμακείαΓυμναστήριαΑσφάλειες

Οι στόχοι ΕΕ για περιβάλλον και κλιματική αλλαγή

08 Φεβρουαρίου 2023, 09:46

images

Πάνω από 90 εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε σεμινάριο, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στη Λάρνακα στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Επαγγελματικών Δεξιοτήτων 2023, για το πώς η Eπαγγελματική Eκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ) μπορεί να συμβάλει στους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή, όπως αυτοί καταγράφονται στην Πράσινη Συμφωνία και τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Σε γραπτή ανακοίνωση αναφέρεται ότι το Σεμινάριο/Εργαστήριο συνδιοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και το Europe Direct Λάρνακας.

Προστίθεται ότι «συμμετείχαν πάνω από 90 εκπαιδευτικοί, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία. Εισηγήτριες ήταν η Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΑΚΤΗ, Ξένια Λοϊζίδου, και η Μαρία Χριστίνα Κωνσταντίνου, μέλος της Isotech. Την εκδήλωση χαιρέτησαν η Διευθύντρια Europe Direct Λάρνακας, Μυρτώ Κατσούρη και ο Διευθυντής Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, Δρ Ηλίας Μαρκάτζιης».

Η Ξένια Λοϊζίδου «κατά τη διάρκεια της παρουσίασής της με τίτλο "Η Πράσινη Μετάβαση στην Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση", ανέλυσε το πώς η Πράσινη Μετάβαση επηρεάζει την Επαγγελματική Κατάρτιση των νέων και με ποιους τρόπους μπορούν οι νέοι να προετοιμαστούν για τις αλλαγές αυτές. Αναφέρθηκε στις αλλαγές που θα επιφέρει η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία για κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2050, σε διάφορους κλάδους εργασίας, τονίζοντας την ανάγκη για ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ διάφορων κλάδων, κάτι που θα συμβάλει στην ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας».

Η κα. Λοίζίδου «εξήρε τη σπουδαιότητα των Τεχνικών και Επαγγελματικών Σχολών Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, αφού, αφενός, εκπαιδεύουν το αυριανό εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό των πράσινων επαγγελμάτων και, αφετέρου, μέσα από τους διάφορους κλάδους των εν λόγω Σχολών, μπορούν να αναπτυχθούν συνέργειες που ευνοούν την καλλιέργεια της έννοιας της βιωσιμότητας και της κυκλικής οικονομίας στους/στις μαθητές/μαθήτριες».

Ακολούθησε διαδραστικό εργαστήρι, κατά τη διάρκεια του οποίου οι 90 και πλέον καθηγήτριες και καθηγητές Τεχνικών και Επαγγελματικών Σχολών Εκπαίδευσης και Κατάρτισης χωρίστηκαν σε ομάδες, με στόχο να βρουν πιθανές λύσεις για το πώς το σχολείο τους μπορεί να επιτύχει την πράσινη μετάβαση, μέσα από την ενίσχυση της πρωτοβουλίας και την ανάπτυξη καινοτόμας και κριτικής σκέψης στις μαθήτριες και τους μαθητές.

Συγκεκριμένα «οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες κλήθηκαν να ορίσουν κάποια προβλήματα που θεωρούν ότι αντιμετωπίζουν σήμερα τα σχολεία τους ως προς την πράσινη μετάβασή τους. Στη συνέχεια, η κάθε ομάδα συζήτησε ένα από τα προβλήματα, με σκοπό να προτείνει λύσεις, μέσα από τις οποίες θα αναπτυχθεί η καινοτομία, η κριτική σκέψη και η ανάληψη πρωτοβουλίας από τους μαθητές και τις μαθήτριες, έτσι ώστε να είναι σε θέση να αντιληφθούν τη σημασία της βιωσιμότητας και να συμβάλουν στην πράσινη μετάβαση της Σχολής τους».


Σχετικά Άρθρα